بهترین چاشنی سالاد

مصرف سالادها با چاشنی‌های طبیعی مانند انواع سرکه یا آبلیمو،‌ آبغوره و آب نارنج به تمام افرادی که دچار اضافه وزن یا حتی وزن ایده‌آل هستند،‌ توصیه می‌شود.

مصرف سالادها با چاشنی‌های طبیعی مانند انواع سرکه یا آبلیمو،‌ آبغوره و آب نارنج به تمام افرادی که دچار اضافه وزن یا حتی وزن ایده‌آل هستند،‌ توصیه می‌شود. بهتر است استفاده از انواع سس‌ها را به عنوان چاشنی سالاد به حداقل ممکن برسانید یا اگر می‌توانید آنها را حذف کنید. معمولا سس‌ها حاوی چربی (که بخشی از آن شامل چربی‌های اشباع نیز هست) و کالری بالایی هستند و مصرف طولانی‌مدت آنها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شود.
مصرف آبلیمو همراه غذا و سالاد می‌تواند باعث جذب بهتر آهن مواد غذایی شود. به علاوه این چاشنی خوشمزه برای هضم بهتر غذا هم بسیار موثر است. فقط حواستان باشد که اسید آبلیمو، می‌تواند باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها شود بنابراین هیچ‌وقت این خوراکی ترش را به تنهایی نخورید. اما مصرف سرکه می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون و کنترل قند خون بشود. محققان معتقدند که افزودن سرکه به سالاد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد. مصرف سرکه بالزامیک همراه سالاد می‌تواند باعث تسریع عمل هضم غذا و همچنین کاهش میزان چربی‌های بدن بشود.
به علاوه افزودن این چاشنی به سالاد در کنترل قند خون هم مفید است. پلی‌فنول‌ها و آنتی‌‌اکسیدان‌های فراوان موجود در سرکه بالزامیک هم خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را در افراد کاهش می‌دهند. آب نارنج، هم‌ سرشار از ویتامین C است و افزودن آن به سالاد می‌تواند جذب آهن مواد غذایی در بدنمان را بالاتر ببرد. به علاوه، آب نارنج بو و طعم بسیار مطلوبی دارد که مصرف مداوم آن می‌تواند باعث آرامش?تان شود. پایین‌آوردن فشار و اسیداوریک خون‌ از دیگر خواص نارنج، محسوب می‌شوند. این را هم بگوییم که مصرف آب‌نارنج می‌تواند به شدت اشتهای افراد را افزایش بدهد و این یک نکته مثبت برای افرادی است که قصد افزایش وزنشان را دارند.