روغن‌های گیاهی و محافظت پوست

از روغن‌های گیاهی می‌توان به عنوان محافظت‌کننده‌های شیمیایی علاوه بر کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کرد. روغن‌زیتون: حاوی ویتامین E و لسیتین(یک ترکیب مهم با دریافت پوست از نوع …

از روغن‌های گیاهی می‌توان به عنوان محافظت‌کننده‌های شیمیایی علاوه بر کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کرد. روغن‌زیتون: حاوی ویتامین E و لسیتین(یک ترکیب مهم با دریافت پوست از نوع اسیدهای چرب) است و خاصیت ضدالتهاب و ترمیم‌کننده دارد. حداکثر قدرت جذب آن ۴۱ درصد است. روغن‌بادام: این روغن ماده مهم صابون‌های مرطوب کننده، کرم‌ها و داروهای پوستی است و از آن می‌توان برای ماساژ مغذی دست و ناخن‌ها نیز استفاده کرد.
حداکثر قدرت جذب نسبی آن حدود ۴۸ درصد است. روغن نارگیل: این روغن قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارد و به علت خاصیت کف‌کنندگی کم در ساخت شامپو و مایع‌های شست‌و‌شوی ملایم و لوسیون‌های بدن به کار می‌رود. مرطوب‌کننده خوبی برای پوست است و حداکثر قدرت جذب آن ۲۳ درصد است. روغن کنجد: قدمت استفاده از این روغن در فرآورده‌های زیبایی به دوران رومی‌های قدیم باز می‌گردد و سرشار از آهن، ‌کلسیم و پروتئین است و خواص آرام‌بخش و مسکن بر پوست دارد. حداکثر قدرت جذب آن ۶۸ درصد است.