۶ اصل نشستن یک دانش آموز

تحقیقات نشان داده حداقل ۷۰ درصد ما یک بار در زندگی از کمردرد رنج برده‌ایم. از این ۷۰ درصد ۵۰ درصد جزو رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال هستند و ۲۵ درصد ادعا می‌کنند که این کمردرد تاثیر بدی روی …

تحقیقات نشان داده حداقل ۷۰ درصد ما یک بار در زندگی از کمردرد رنج برده‌ایم. از این ۷۰ درصد ۵۰ درصد جزو رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال هستند و ۲۵ درصد ادعا می‌کنند که این کمردرد تاثیر بدی روی کارکردنشان گذاشته است...
یکی از دلایل عمده کمردرد، نشستن ماست و این نشستن طولانی‌مدت از دوران مدرسه، با حداقل ۶ ساعت نشستن روی نیمکت‌های مدرسه آغاز می‌شود. این یعنی در قرن حاضر ما با بدنشستن‌هایمان این روند را سریع‌تر می‌کنیم. حالا باید دید چگونه می‌توانیم این درد مزمن را کمی کاهش دهیم. یکی از توصیه‌ها قانون ۳۰/۳۰ است، یعنی بعد از هر نیم‌ساعت (۳۰ دقیقه) نشستن، ۳۰ ثانیه از جا برخیزید. این حالت در بدن تان یک ریکاوری ایجاد می‌کند ولی راه درمان محسوب نمی‌شود. این توصیه‌ها را بخوانید و به فرزندتان که دانش?آموز هم هست انتقال دهید.
۱- اولین موضوع مهم صندلی‌ای است که استفاده می‌کنید. بهترین صندلی‌ها ۴ چرخه هستند و وقتی روی آن می‌نشینید، به راحتی امکان حرکت کردن خواهید داشت.
۲- ارتفاع صندلی نیز مهم است و حتما باید فاصله‌ای بین جلوی صندلی و زانوهایتان وجود داشته باشد چون کمبود این فاصله باعث کمردرد می‌شود.
۳- پاها حتما باید روی زمین قرار بگیرند. پاهای آویزان احتمال کمردرد را بالا می‌برد. اگر پاهای کودک به زمین نمی‌رسد، حتما باید وسیله‌ای زیر پاها گذاشته شود.
۴- وضعیت پشت و کمر در ایجاد کمردرد بسیار مهم است. حتما تکیه دهید و سعی کنید شانه‌هایتان صاف باشد.
۵- فاصله میز تا صندلی هم از نکته‌های مهمی است که باید رعایت کنید. اگر فاصله‌تان تا میز زیاد یا خیلی‌کم باشد، باعث کمردرد می‌شود.
۶- هنگام نشستن باید آرنج و شانه‌هایتان آزاد و شل باشد و مچ‌ دست‌هایتان خم نشود.

مریم امیدی