دل‌پیرو، مردی برای تمام خیریه‌ها

عده‌ای او را پسر ایتالیا و بعضی کاپیتان همیشگی تورینو می‌خوانند. الساندرو دل‌پیرو، فرزند جینوی برقکار و برونای خانه‌دار در یک روستای کوچک زاده شد و با این که پدر تلاش زیادی …

عده‌ای او را پسر ایتالیا و بعضی کاپیتان همیشگی تورینو می‌خوانند. الساندرو دل‌پیرو، فرزند جینوی برقکار و برونای خانه‌دار در یک روستای کوچک زاده شد و با این که پدر تلاش زیادی برای تأمین مخارج زندگی خانواده می‌کرد، ولی آنجا پول کافی برای رفع نیازهای خود را نداشتند. او که در کودکی آرزو داشت راننده کامیون شود تا دنیا را بگردد سرانجام با طی مدارج ترقی در جایگاهی قرار گرفت که به محبوب‌ترین فوتبالیست ایتالیا بدل شد.
دل‌پیرو هم مانند بسیاری دیگر از ستارگان قدیم و جدید دنیای توپ گرد، سفیر یونیسف است و در راه حمایت از کودکان فقیر گام برمی‌دارد. او سال ۱۹۸۸ با اهدای پنج میلیون و ۲۰۰ هزار لیر ایتالیا که بخشی از آن را از طریق فروش پیراهن شماره ده خود به دست آورده بود، توانست به کودکان قربانی ایدز کمک کند. او یکی از بانیان موسسه تحقیق سرطان در ایتالیاست و به سبب کارهای عام‌المنفعه‌اش در این راه در سال ۲۰۰۶ از سوی رئیس‌جمهور این کشور مورد تقدیر قرار گرفت. جالب‌ترین حرکت وی در این راه، شرکت در یک تورنمنت گلف در سال ۲۰۰۸ بود؛ مسابقه‌ای که به پیشنهاد جانلوکاویالی تشکیل و عواید آن صرف امور خیریه شد.
رابطه وی با شرق آسیایی‌ها بشدت خوب است و با آن که در آن ناحیه، یوونتوس هواخواهان زیادی ندارد، ولی دوستداران او کم نیستند. او سال ۲۰۱۱ با ایجاد یک وب سایت و فروش تی‌شرت توانست مبلغ ۳۰۰ هزار یورو جمع‌آوری کند. در آخرین مورد از کارهای خیریه الکس می‌توان به حضور در یک مسابقه دوستانه در کاشیمای ژاپن و اختصاص عواید آن به بازماندگان زلزله سال قبل اشاره کرد.