جمعیت گوریل‌های کوهی روبه افزایش است

برآوردهای جدید نشان می‌دهد جمعیت گوریل‌های کوهی روبه افزایش است. سرشماری جدید گوریل‌ها نشان می‌دهد جمعیت جهانی آنها سال ۲۰۱۲ بیش از ۸۸۰ فرد است در حالی که دو سال قبل ۷۸۶ فرد …

برآوردهای جدید نشان می‌دهد جمعیت گوریل‌های کوهی روبه افزایش است. سرشماری جدید گوریل‌ها نشان می‌دهد جمعیت جهانی آنها سال ۲۰۱۲ بیش از ۸۸۰ فرد است در حالی که دو سال قبل ۷۸۶ فرد از آنها شمارش شده بودند.
این گوریل‌ها فقط در چهار پارک ملی در سه کشور کنگو، اوگاندا و روآندا حضور دارند و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت‌(IUCN) در خطر انقراض‌(EN) طبقه‌بندی شده است.
گوریل کوهی‌(Gorilla beringei) انسان‌ریخت بسیار جذابی است و تاکنون گردشگر‌های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. گوریل‌ها دو گونه هستند؛ قدرتمند و قوی یا آرام و خجالتی. گوریل‌های کوهی، گروه‌زی هستند و تعداد گروه‌ها از دو تا ۴۰ فرد تغییر می‌کند. آنها گیاهخوار هستند و در جنگل‌های انبوه بارانی زندگی و ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می‌کنند.
مهم‌ترین تهدیدهای آنها شکار غیرمجاز، گرفتار شدن در تله‌های سیمی پاگیر، انتقال بیماری‌های انسانی به آنها، تخریب زیستگاه و فعالیت‌های اکتشافی نفت است. شرکت نفتی بریتانیایی (SOCO) هم درگیر جستجوی نفت در اطراف پارک ملی ویرانگا (Virunga National Park) است. این پارک یکی از چهار زیستگاه‌ گوریل‌هاست.