این اتومبیل چینی گوش به فرمان شماست

تقریبا از یک دهه پیش شاهد اشباع بازارهای جهان از کالاهای چینی بوده‌ایم،گاهی مشاهده شده ​کالاهای چینی از کیفیت پایینی برخوردارند و واردات زیاد آنها تا حدودی به پایه‌های …

تقریبا از یک دهه پیش شاهد اشباع بازارهای جهان از کالاهای چینی بوده‌ایم،گاهی مشاهده شده ​کالاهای چینی از کیفیت پایینی برخوردارند و واردات زیاد آنها تا حدودی به پایه‌های اقتصاد این کشورها آسیب رسانده‌ است، با این حال پیشرفت‌های چند سال اخیر این کشور در زمینه تولید خودرو قابل توجه است و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، از آن جمله می‌توان به مدل کنترل از راه دور سوروی (SuRui) اشاره کرد. وقتی صحبت از ماشین‌های کنترل از راه دور به میان می‌آید، ما بیشتر یاد ماشین‌های اسباب بازی کودکان می‌افتیم که از راه دور می‌توان آنها را کنترل کرد.
شرکت بی‌وای‌دی (BYD) این رویا را به واقعیت تبدیل کرد و با الهام گرفتن از غول‌های خودروسازی دنیا و با توجه به تجربیات به‌دست آمده از این تولیدکنندگان توانست مدل سوروی را بسازد و روانه بازار کند. سوروی یک خودروی مسافرتی با اندازه متوسط پنج سرنشین و مجهز به تکنولوژی کنترل از راه دور است. راننده این خودرو در ۹/۸ ثانیه می‌تواند سرعت را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد ولی با دستگاه کنترل از راه دور شتاب خودرو کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند. حداکثر سرعت خودروی سوروی در حالت کنترل از راه دور به ۲ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد، در این روش می‌توان خودرو را روشن و سپس متوقف کرد و حتی به عقب، جلو، چپ و راست هدایت کرد. قبل از ورود به خودرو می‌توان دستگاه تهویه را روشن و فضای داخل آن را از قبل گرم یا خنک کرد. شاید از خود بپرسید چرا در این خودرو از سیستم کنترل از راه دور استفاده می‌شود؟
مدیرعامل شرکت BYD در این‌باره می‌گوید: «علت استفاده از این سیستم حل مشکل مربوط به خودرو در پارکینگ است بویژه زمانی که خودروهای زیادی در پارکینگ پارک شده‌اند و به‌ دلیل نبود فضای کافی، باز و بسته کردن در خودرو بسختی انجام می‌گیرد. در نتیجه ما می‌توانیم از سیستم فوق برای بازوبسته کردن در خودرو استفاده کنیم و برای خارج کردن آن از میان خودروهای پارک شده به عقب، جلو، چپ و راست برانیم بدون آن که سوار اتومبیل‌مان باشیم. مزیت دیگری که سیستم کنترل از راه دور دارد آن است که در هوای بارانی می‌توان خودرو را داخل مکانی مسقف آورد و از خیس شدن لباس مهمانی یا اتو خورده مان جلوگیری کنیم. شرکت سازنده، این خودرو را با دو نوع موتور عرضه می‌کند؛ موتور چهارسیلندر ۵/۱ لیتری با قدرت ۱۰۹ اسب بخار، همراه با جعبه ‌دنده معمولی یا موتور چهارسیلندر ۵/۱ لیتری توربو دارای قدرت ۱۵۴ اسب بخار و همراه با جعبه‌دنده معمولی شش سرعته یا جعبه‌دنده دوکلاچ (DCT) شش سرعته. از دیگر مزایای خودروی سوروی می‌توان به نهمین نسل برنامه تعادل الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل فشارلاستیک، سیستم ترمزدستی الکتریکی، سیستم دید نقطه کورچرخ سمت راست قسمت جلوی خودرو، شیشه‌های برقی کنترل از راه دور، ۱۳ نوع تشخیص‌دهنده صوتی هوشمند، ده سیستم صوتی اسپیکر همراه با تقویت‌کننده توان و سیستم صوتی ـ‌ تصویری اتومبیل اشاره کرد.

gizmag
مترجم: ​نرگس عبداللهی