فرزندانتان را تنبیه نکنید تا سرطان و بیماری قلبی نگیرند

والدینی که عادت به تنبیه و یاحتی داد زدن بر سر فرزندانشان دارند ، ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در آنها افزایش می دهند . بنا به نتایج تحقیقاتی تازه والدین بااین کار …

والدینی که عادت به تنبیه و یاحتی داد زدن بر سر فرزندانشان دارند ، ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در آنها افزایش می دهند .
بنا به نتایج تحقیقاتی تازه والدین بااین کار احتمال ابتلا به آسم و بیماریهای روانی را درمیان سالی و پیری کودکانشان بیشتر می کنند و استرسی که در کودکان ایجاد می شود در سالهای بعد به بیماریهایی چون سرطان وآسم بدل می شود. این موضوع در جوامعی که تنبیه بدنی کودکان توسط والدین امری عادی است شایع تر بوده و میتواند حتی به بیماریهای خطرناک روانی بینجامد.
برای مثال در بخشی از این تحقیقات در عربستان سعودی از ۷۰۰ مورد حدود ۲۵۰ نفر سالم بودند ولی ۱۵۰ نفر از افرادی که در کودکی از سوی والدین مورد تنبیه و بد رفتاری قرار گرفته بودند دچار بیماریهای روانی ، آسم و سرطان بودند.بنا به این تحقیقات تنبیه بدنی کودکان احتمال ابتلای آنها به سرطان را ۱.۷ بیشتر می کند.
همچنین احتمال بیماری های قلبی در این افراد ۱.۳ و آسم ۱.۶ بیشتر می شود. در سوئد تنبیه بدنی کودکان از سال ۱۹۷۶ ممنوع شده و بیش از سی کشور دیگر نیز با الگو برداری از سوئدی ها تنبیه بدنی را ممنوع کرده اند.
البته برخی کشورها همچون انگلستان این گونه تنبیه ها را تنها در مدارس ممنوع کرده اند و د رآمریکا هنوز ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد. بنا به این تحقیقات هنوز بیش از ۵۰ درصد کودکان در کشورهای مختلف جهان مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند.

دیلی میل /۱۲ نوامبر