کیف زیبایتان بیمارتان نکند!

مرکز بهداشت محیط آمریکا تحقیقی انجام داده که گزارش آن شاید باعث شود موقع خرید کیف مد روزتان کمی به فکر فرو روید. این مرکز با آزمایش کیف‌های مختلف که رنگ‌ و جنس‌های متفاوتی داشتند …

مرکز بهداشت محیط آمریکا تحقیقی انجام داده که گزارش آن شاید باعث شود موقع خرید کیف مد روزتان کمی به فکر فرو روید.
این مرکز با آزمایش کیف‌های مختلف که رنگ‌ و جنس‌های متفاوتی داشتند به این نتیجه رسیده که بسیاری از کیف‌ها حاوی سرب بیشتر از حد مجاز هستند و در بعضی از کیف‌ها – اعم از کیف دستی یا کیف پول- میزان سرب تا ۱۹۵ بار بیشتر از حد مجاز رسیده است!
گرچه نداشتن سرب در وسایل بچه‌ها و محدود بودن آن در رنگ‌های خانه جزو قوانین بسیاری از کشورهاست ولی در مورد وسایل جانبی افراد بزرگسال هیچ نوع محدودیت و ممنوعیتی اعمال نشده است. از بیماری‌های خطرناکی که سرب باعث افزایش احتمال ابتلا به آن می‌شود، می‌توان به آلزایمر، امراض قلبی، فشارخون بالا و بیماری‌های کلیوی اشاره کرد. حتی بعضی پزشکان نقش سرب را در ایجاد بیماری‌ها ALS جدی می‌دانند. اگر به سلامت خود علاقه دارید از خرید کیف‌هایی با رنگ‌های روشن اجتناب کنید چرا که سرب به عنوان تثبیت‌کننده رنگ در رنگ‌های بسیار روشن استفاده می‌شود؛ مخصوصا در خانواده رنگ‌های قرمز و زرد. همچنین در کیف‌هایی به رنگ مشکی و قهوه‌ای هم سرب مشاهده شده است. اگر همچنان به مساله وجود سرب در کیف بی‌توجه هستید بد نیست بدانید که سرب باعث افزایش احتمال ابتلا به اختلال‌های روانی، نازایی و فراموشی هم می‌شود! جنس‌هایی از نوع چرم طبیعی یا کرباس را انتخاب کنید. در چرم‌های طبیعی خیلی به ندرت سرب دیده می‌شود و مشکل‌ بیشتر از چرم‌های مصنوعی ساخته شده از مواد پلاستیکی سرچشمه می‌گیرد. اگر هم به نوعی دوستدار طبیعت و حیوانات هستید، کیف‌هایی از جنس کرباس و برزنتی را انتخاب کنید.


منبع: RD
ترجمه: سمیرا امین