سیستم دفاعی هوشمند نهجا

مقدمه : « تقدیم به شهدای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران » در طول تاریخ هواپیماهای جنگی، مشاهده می کنیم که هواپیماهای جنگی هر چند که هم پیشرفته باشند، از بزرگترین ضعف برخوردارند، …

مقدمه :
« تقدیم به شهدای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران »
در طول تاریخ هواپیماهای جنگی، مشاهده می کنیم که هواپیماهای جنگی هر چند که هم پیشرفته باشند، از بزرگترین ضعف برخوردارند، و این ضعف اصلی، یکی از ضعف هایی است که در هر کشوری، موقع جنگ، سبب شده است که برترین و والامقام ترین نیروهای هوایی را از دست بدهند. چه بسا که از دست رفتن نیروهای اینچنینی، ضربه سختی به نیروهای کشور مورد نظر وارد می کند.
جمهوری اسلامی ایران هم از این مصیبت در امان نبود و در طول جنگ دفاعی علیه عراق، برترین نیروهای هوایی خود را از دست داده است.
من در این مقاله سعی دارم این ضعف را با راهکاری که بی شک جان نیروهای نخبه ی نیرو هوایی را مصون و محوظ می دارد، ارائه دهم.
باشد که مقبول شهدای نیروی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

راهکار پیشنهادی :
وقتی دقت کنید متوجه می شوید که تمام هواپیماهای جنگی از ساده گرفته تا پیشرفته، رو به جلو شلیک می کنند و از پشت هیچ ترفند دفاعی یا شلیکی ندارند. در صورتی که متاسفانه در جنگ های علیه نطام جمهوری اسلامی ایران، به خاطر همین ضعف، ما شاهد پرپر شدن و تکه تکه شدن برترین و نخبه ترین نیروهای نیروی هوایی جمهوری اسلامی بودیم.
چنانچه متخصصین و تکنسین های نیروی جمهوری اسلامی ایران سیستم شلیک به عقب نهجا(نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران) را روی جنگنده های ایرانی نصب و تعبیه کنند، دیگر هرگز در طول تاریخ هیچ جنگی شاهد از دست دادن نیروهای برتر هوایی نخواهیم بود.
این سیستم طوری طراحی می شود که قدرت شلیک به عقب را به جنگنده می دهد.
این سیستم دارای هوشمندی بالایی است که وقتی دشمن از پشت قصد شلیک دارد و شلیک صورت گرفت، با شلیک موشک هوشمند، شلیک دشمن را خنثی کند و در حد بالاتر بتواند جنگنده ی دشمن را در حالی که پشت سر در تعقیب برای انهدام است، نابود کند.
حتی می توان از رگبار رو به عقب هم در این جنگنده ها تعبیه کرد تا بتوان با رگبار جنگنده ی دشمن پشت سر او را واژگون و سرنگون کرد.
بدون هیچ شکی چنینی سیستمی نه تنها سیستم دفاعی و جنگی کشور را قوی می کند، بلکه در حفظ جان نیروهای نخبه هوایی، بسیار موثر است.


سید احسان راستگو سوق