دارچین، برای مغز مفید است

دارچین، ادویه خوشبویی است که مصرف آن تاریخچه طولانی دارد. این ادویه بومی کشور سریلانکاست و از پوست درخت دارچین به دست می آید. این ادویه با خاصیت ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدعفونی …

دارچین، ادویه خوشبویی است که مصرف آن تاریخچه طولانی دارد. این ادویه بومی کشور سریلانکاست و از پوست درخت دارچین به دست می آید. این ادویه با خاصیت ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدعفونی به حفظ سلامت بدن کمک می کند.
به نقل از سایت «ehow»، این ادویه عملکرد مغز را بهبود می بخشد. استشمام این ادویه قدرت مغز و میزان هوشیاری را افزایش می دهد. بهتر است دانش آموزانی که مضطرب هستند قبل از حضور در جلسه امتحان چای دارچین بنوشند تا آرام شوند. مصرف ناشتا روزی نصف قاشق مرباخوری پودردارچین و یک قاشق غذاخوری عسل، درد آرتریت را تسکین می دهد.
سرعت رشد سلول های سرطانی لوسمی را کاهش می دهد. در طب هندی، از دارچین برای درمان و تسکین سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می شود. برای رفع گلودرد، روزی ۲بار پس از صرف صبحانه و قبل از خواب مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل ولرم و یک چهارم قاشق غذاخوری پودردارچین مصرف شود. دارچین دارای ترکیبی به نام «کومارین» است که خون را رقیق می کند. گردش خون در بدن را بهبود می بخشد. برای سیستم گوارشی مفید است و نفخ و سوءهاضمه را رفع می کند.
بوی بد دهان را رفع می کند. حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و قندخون را کنترل می کند. در نتیجه برای درمان دیابت نوع دو مفید است. مصرف روزی نصف قاشق مرباخوری دارچین، کلسترول بدخون را کاهش می دهد.