فرهنگ‎سازی برای کاهش خطرپذیری بازی‎های رایانه‎ای

پیشرفت فناوری به خصوص در حوزه رایانه، بازار تولید و عرضه انواع بازی های رایانه ای را پررونق کرده است. بازی های رایانه ای به دلیل تنوع و هیجان، توجه مخاطبان زیادی را از طیف نوجوان …

پیشرفت فناوری به خصوص در حوزه رایانه، بازار تولید و عرضه انواع بازی های رایانه ای را پررونق کرده است. بازی های رایانه ای به دلیل تنوع و هیجان، توجه مخاطبان زیادی را از طیف نوجوان و جوان به خود جلب کرده و حتی دنیای کودکان را نیز دستخوش تغییر کرده است. با بازی های رایانه ای می توان بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را پر کرد اما نکته ای که دانستن آن ضروری است این که باید تحت کنترل و نظارت خانواده ها و در حد مناسب از این بازی ها استفاده شود. نظر به اهمیت آگاهی خانواده ها از دنیای بازی های رایانه ای قصد داریم در این ستون به آموزش و اطلاع رسانی در این باره بپردازیم.

● آموزش منطقی برای کاهش خطرپذیری بازی های رایانه ای
همواره به یاد داشته باشید که منع کردن باعث می شود نوجوان و جوان نسبت به آن چه از آن منع شده اند، اشتیاق پیدا کنند و کنجکاوتر شوند.موضوعی مانند بازی های رایانه ای این روزها حساسیت و نگرانی شدید والدین را برانگیخته است. با توجه به این که در حال حاضر رایانه و بازی های جذاب آن به راحتی در دسترس است، والدین از راه های مختلف سعی می کنند زمان بازی فرزندان خود را کاهش بدهند. اما باید دانست که با منع کردن کودکان آن ها به مراکزی مانند «گیم نت» پناه می برند و علاوه بر دور شدن از خانه مبالغ زیادی را صرف این کار می کنند؛ در نتیجه آموزش و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از فناوری های جدید از مهم ترین عوامل کاهش خطرات احتمالی ناشی از استفاده از این وسایل به شمار می رود.