۱+۵ نکته طلایی برای صرفه‌جویی در خانه داری

▪ مارتا استوارت، مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری، در مطلب جدیدی که در وبلاگش منتشر کرده، توضیحات جالبی را برای ذخیره انرژی و بهینه مصرف کردن آن به مخاطبانش …

▪ مارتا استوارت، مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری، در مطلب جدیدی که در وبلاگش منتشر کرده، توضیحات جالبی را برای ذخیره انرژی و بهینه مصرف کردن آن به مخاطبانش ارائه کرده است.
▪ یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب در حمام این است که از دوش‌های تقویت‌کننده آب استفاده کنید. این دوش‌ها می‌توانند جریان اندک آب را پمپاژ کنند به‌گونه‌ای که شما احساس کنید آب با فشار زیاد و سرعت زیادی در اختیارتان است.
▪ به جای استفاده از لامپ‌های معمولی از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید هزینه قبض برق خود را تا یک سوم کاهش دهید.
▪ هنگام شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی تنها برای شست‌وشوی لباس‌های خیلی کثیف از آب گرم استفاده کنید و برای بقیه آنها از آب سرد استفاده کنید، چون ماشین لباسشویی انرژی زیادی را صرف گرم کردن آب می‌کند.
▪ در روزهای گرم که خورشید به پنجره شما می‌تابد حتما پرده‌ها را بکشید و کرکره‌ها را ببندید تا گرمای نور خورشید موجب گرم شدن اتاقتان نشود. به این ترتیب می‌توانید در مصرف انرژی برای خنک کردن فضای خانه صرفه‌جویی کنید.
▪ حتما دستگاه خنک‌کننده خود را در صورتی که در فضای باز نصب است، عایق‌بندی کنید تا گرمای هوا موجب اتلاف انرژی خنک‌کننده آن نشود.