کتلت میگو و ذرت

● مواد لازم برای ۴ نفر ▪ میگو: ۱۰۰ گرم ▪ دانه ذرت: ۲۰۰ گرم ▪ زرده تخم‌مرغ: ۴ عدد ▪ گشنیز و جعفری: به میزان لازم ▪ زنجبیل و آرد سفید: به میزان لازم ▪ بکینگ‌پودر: یک قاشق سوپ‌خوری ● روش …

● مواد لازم برای ۴ نفر
▪ میگو: ۱۰۰ گرم
▪ دانه ذرت: ۲۰۰ گرم
▪ زرده تخم‌مرغ: ۴ عدد
▪ گشنیز و جعفری: به میزان لازم
▪ زنجبیل و آرد سفید: به میزان لازم
▪ بکینگ‌پودر: یک قاشق سوپ‌خوری

● روش تهیه:
تهیه مایه کتلت چندان سخت نیست. نکته کلیدی این کتلت به میگوی آن برمی‌گردد که باید خرد شده باشد. میگو، ذرت و زرده تخم مرغ و بقیه چیزها را با هم مخلوط کرده و حسابی با دست ورز می‌دهیم. البته تا جایی که ذرت‌ها له نشوند. ممکن است شما طرفدار میکس ‌کردن کامل این مایه باشید که این مدل هم چندان بد نیست اما بهتر است دانه‌های ذرت حالت خود را حفظ کنند تا هنگام سرخ شدن یک حالت سوخاری به کتلت بدهند. برای پخت حواس‌تان باشد که آرد کافی باعث می‌شود شکل کتلت از دست نرود.
نکته: این یک طعم تایلندی است. در آسیای جنوب شرقی خانم‌های خانه‌دار سر ظهر به همراه برنج این کتلت را جلوی شوهرشان که از سرکار آمده و خسته است می‌گذارند... در ضمن این یک غذای خوب و سبک برای وعده شام هم هست.

● فوت آشپزی:
روغن داغ و یک کف دست کتلت سرخ نشده، ظرف ۵ دقیقه یک غذای تازه و خوشمزه را برای شما تدارک می‌بینند. البته دخالت شما هم در پشت و رو کردن کتلت‌ها شرط است. فراموش نکنید.