کیک‌ توت‌فرنگی

اگر از طعم دسرهای پنیری، خصوصاً چیزکیک‌ها لذت می‌برید، یقیناً این کیک نیز باب طبعتان خواهد بود. برای تهیه آن بهتر است از پنیر خامه‌ای و ترجیحاً پنیر لبنه استفاده شود. ● مواد …

اگر از طعم دسرهای پنیری، خصوصاً چیزکیک‌ها لذت می‌برید، یقیناً این کیک نیز باب طبعتان خواهد بود. برای تهیه آن بهتر است از پنیر خامه‌ای و ترجیحاً پنیر لبنه استفاده شود.

● مواد لازم:
▪ تخم مرغ ۳ عدد
▪ شکر ۱ پیمانه
▪ شیر ۱/۲ پیمانه
▪ پنیر لبنه ۱ پیمانه
▪ روغن مایع ۱ پیمانه
▪ نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
▪ آرد ۲ لیوان
▪ آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
▪ پوست لیموی رنده شده ۱ عدد
▪ بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
▪ توت فرنگی ۲ پیمانه
▪ پودر قند برای تزئین

● طرز تهیه:
شیر، پنیر، روغن مایع، شکر، آبلیمو، وانیل و رنده پوست لیموترش را داخل ظرف بزرگ ریخته و با هم زن به خوبی مخلوط کنید. تخم‌مرغ را یکی‌یکی به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید، هر سه تخم مرغ را به همین ترتیب اضافه کنید تابه خوبی به خورد مواد دیگر برود.
داخل ظرف دیگری آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را مخلوط کرده و چند بار الک کرده و هوادهی کنید. سپس مخلوط آرد را به مایه تخم‌مرغ اضافه کرده و به آرامی به وسیله یک قاشق سبک یا لیسک هم بزنید.
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.مایه کیک را درون قالب بریزید (بهتر است ابتدا قالب را کمی با کره چرب کرده و آرد پاشی کنید). توت‌فرنگی‌ها را از وسط دو نیم کرده و روی کیک بچینید. سپس کیک را داخل فر قرار دهید تا بپزد (حدود ۳۰ دقیقه)، وقتی روی کیک طلایی شد، کیک را از داخل فر خارج کنید. زمان پخت نسبت به دمای فر متغیر است. برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان را داخل کیک فرو کنید، اگر چیزی از مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک شما پخته است. در انتها قبل از سرو، کیک را با پودر قندی که روی کیک الک می‌کنید تزئین نمایید.