بگونیا گیاهی با برگ های زیبا

بگونیا بومی آمریکای جنوبی است. این گونه را بیشتر به دلیل برگ های زیبایش پرورش می دهند. برگ های این گیاه به رنگ سبز تیره و چروکیده با لبه های نقره ای رنگ است. گل های این گیاه معمولا …

بگونیا بومی آمریکای جنوبی است. این گونه را بیشتر به دلیل برگ های زیبایش پرورش می دهند. برگ های این گیاه به رنگ سبز تیره و چروکیده با لبه های نقره ای رنگ است. گل های این گیاه معمولا ارغوانی رنگ و کوچک می باشد و در تابستان ظاهر می شود که باید از گیاه جدا شود.
خاک مناسب برای بگونیا مخلوطی از خاک برگ نرم و ماسه است. خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد البته باید در آب دادن به گیاه دقت کرد چون آبیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی ساقه می شود و گیاه را از بین می برد (بگونیا به بیماری های قارچی حساس است). این گیاه در دمای معمولی آپارتمان به خوبی رشد می کند. در زمستان اگر هوای منزل سرد باشد برگ ها می ریزند، کافی است گلدان را به محل گرمتری منتقل کنید و در تابستان اگر هوا خیلی گرم باشد برگ ها لوله می شوند و حاشیه آن ها حالت خشک و چروکیده پیدا می کند، باید گلدان را سریعا آبیاری کنید و به محل سردتری (در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد) انتقال دهید.