تلاش برای داشتن بدن سالم

دلیل اصلی بیماری های کشنده ضعف سیستم دفاعی بدن است. روش های افزایش ایمنی بدن مهمترین عامل درجلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و درمان آنهاست.چند روش موثر برای افزایش ایمنی …

دلیل اصلی بیماری های کشنده ضعف سیستم دفاعی بدن است.
روش های افزایش ایمنی بدن مهمترین عامل درجلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و درمان آنهاست.چند روش موثر برای افزایش ایمنی بدن که موثرترین عامل درپیشگیری از بروز بسیاری از بیماری هاست به شرح زیر است:
▪ از مواد پروتئین دار به مقدار زیاد مصرف کنید. پروتئین در بدن نقش بلوک درساختمان را ایفا می کند که برای بدن سالم، ذهن خلاق و فعال افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است. کمبود پروتئین در رژیم غذایی به مصرف زیاد کربوهیدرات و در نتیجه افزایش چربی و قند خون و ضعف سیستم دفاعی بدن منجر می شود.
▪ تا می توانید از میوه و سبزی تازه استفاده کنید- امروزه اهمیت مصرف میوه و سبزی تازه بر همگان آشکار است ولی شاید افراد از تاثیر افزایش ایمنی بدن با مصرف سبزی و میوه تازه آگاه نباشند. لازم به ذکر است که مصرف سبزی های تازه و خام درمقایسه با سبزی های منجمد و تازه توصیه شده است.
▪ خواب کامل شب را از دست ندهید. میزان ساعات لازم برای خواب و استراحت افراد متفاوت است ولی معمولا این زمان بین ۶تا ۱۰ساعت است. خواب کافی درشب باعث تعادل هورمون های مختلف بدن (از جمله هورمون رشد، هورمون استرس وکورتیزول) می شود و علاوه بر آن کاهش وزن بدن، خلاقیت ذهن، احساس شادی و پوست سالم را به همراه دارد.
▪ مقداری زیادی آب بنوشید. تحقیقات اخیر نشان داده است که یکی از دلایل بروز سردرد عدم نوشیدن آب کافی در روز است.
تشنگی و سردرد دو علامتی هستند که خبر از کم آبی بدن می دهند.
▪ از لیمو ترش استفاده کنید. لیمو ماده غذایی ایده آل برای بازگرداندن تعادل اسیدی- قلیایی بدن است. مصرف آب لیموی تازه به تنهایی یا به همراه غذا باعث می شود که میزان PHبدن تنظیم شود و محیط برای رشد باکتری های سالم به جای باکتری ها و ویروس های مضر فراهم شود.
▪ از نوشیدن قهوه اجتناب کنید- برخلاف تصور عمومی قهوه حاوی آنتی اکسیدان نیست و سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می کند. اگر یک فنجان قهوه میل کردید برای جبران آن دو لیوان پر آب بنوشید.
▪ قند و شکر را از وعده های غذایی خود حذف کنید.
▪ از غلات استفاده کنید.
▪ ساعاتی از روز را خارج از محیط خانه بگذرانید-گردش و تفریح در هوای آزاد و تمیز و حتی پیاده روی روزانه برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. محققان بر این باورند که صرف زمان در فضای آزاد و حتی هوای سرد و برفی برای استحکام سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.
▪ برای خودتان ارزش قایل شوید و زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید. صرف زمان با دوستان مخصوصا افراد شاد، حمام آب گرم و ماساژ درسلامت بدن بسیار موثر است. به خودتان انرژی مثبت دهید و محیط اطراف را برای خودتان شاد و سرشار از عشق کنید. از دعا و توکل به خداوند متعال غافل نشوید چون دلیل اصلی آرامش است.