آشنایی با «سونی اکسپریا اس»

نزدیک به یک دهه است که کاربران تلفن همراه نام های «سونی» و «اریکسون» را در کنار یکدیگر می شنوند اما در ماه های اخیر شرکت سونی اقدام به ارائه گوشی های همراه با نام تجاری اختصاصی خود …

نزدیک به یک دهه است که کاربران تلفن همراه نام های «سونی» و «اریکسون» را در کنار یکدیگر می شنوند اما در ماه های اخیر شرکت سونی اقدام به ارائه گوشی های همراه با نام تجاری اختصاصی خود کرده است که یکی از اولین محصولات آن «سونی اکسپریا اس» نام دارد.
این محصول سونی که ماه ژانویه سال جاری میلادی به جهان معرفی شد از سیستم عامل آندروید ویرایش ۲.۳ (جینجر برد) بهره می برد و مجهز به پردازنده مرکزی دوهسته ای با سرعت ۵/۱ گیگاهرتز و حافظه رم یک گیگابایتی است. حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت است و با توجه به حجم زیاد حافظه داخلی، از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند.«سونی اکسپریا اس» که طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب ۸/۱۰۲ ، ۲/۵۷ و ۹/۱۲ میلی متر است ،در ۳ رنگ مشکی، سفید و نقره ای تولید می شود و وزن خالص آن به ۱۴۴ گرم می رسد. صفحه نمایش ۳/۴ اینچی این گوشی از نوع (LCD – LED Backlight) لمسی است و در وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل، توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد.دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی «اکسپریا» که از فلش LED بهره می برد، توانایی ثبت تصاویری با وضوح (حداکثر) ۳۰۰۰ در ۴۰۰۰ پیکسل را به کاربر می دهد ضمن این که همین دوربین توانایی فیلم برداری با وضوح «۱۰۸۰p» را نیز دارد. از دیگر امکانات تصویری این گوشی می توان به دوربین دوم، «حالت مایکرو»، تشخیص چهره و لبخند، عکاسی پانوراما، لرزشگیر دست در هنگام عکاسی و فیلم برداری و فوکوس خودکار اشاره کرد.
«سونی اکسپریا» برای برقراری ارتباط با ابزارهای الکترونیکی دیگر از روش های متفاوتی بهره می برد که عبارت است از: شبکه ارتباط بی سیم (WiFi) مجهز به WiFi hotspot ، بلوتوث نسخه شماره ۳ ، Micro USB نسخه ۲ ، اینترنت همراه GPRS و EDGE و پورت خروجی HDMI.از دیگر امکانات این محصول سونی می توان به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی (AGPS)، خروجی استاندارد ۵/۳ میلی متری هدفون، حسگرهای حرکت سنج، مجاورت سنج، کار با برنامه های جاوا، پشتیبانی از میکرو سیم کارت و پشتیبانی از فلش اشاره کرد.

نیک فرجام