راویولی سبز با سس سیر و سبزی

● مواد لازم برای ۲۴ راویولی ▪ اسفناج پخته: ۲۰۰ گرم ساطوری شده ▪ روغن مایع: یک قاشق غذاخوری ▪ قارچ: ۲۵۰ گرم، ورقه‌ورقه ▪ پنیر موتزارلا: ۲۰۰ گرم رنده شده ▪ سینه مرغ پخته: ۲۰۰ گرم ساطوری ▪ …

● مواد لازم برای ۲۴ راویولی
▪ اسفناج پخته: ۲۰۰ گرم ساطوری شده
▪ روغن مایع: یک قاشق غذاخوری
▪ قارچ: ۲۵۰ گرم، ورقه‌ورقه
▪ پنیر موتزارلا: ۲۰۰ گرم رنده شده
▪ سینه مرغ پخته: ۲۰۰ گرم ساطوری
▪ پودر پنیر پارمسان: ۵۰ گرم
▪ تخم‌مرغ: یک عدد
▪ سیر: ۵-۴ حبه، ساطوری
▪ سبزی‌های خشک:۲ قاشق غذاخوری (آویشن، نعنا، مرزن جوش، رزماری و...)
▪ نمک و فلفل: به میزان لازم
▪ روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه( ۶۰ میلی‌لیتر)


● روش تهیه:
روغن مایع را داغ کرده و قارچ را روی شعله متوسط ۴ دقیقه تفت دهید تا آب آن تبخیر شده و کمی رنگ بگیرد، سپس کنار بگذارید تا سرد شود.اسفناج را فشار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود، سپس با خمیر راویولی مخلوط کرده و آنقدر ورز دهید تا کاملا در خمیر جذب شده و رنگ آن سبز شود.
قارچ، سینه مرغ، پنیرها و تخم‌مرغ را در یک کاسه مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.مانند دستورهای قبلی خمیر را پهن کرده و مایه را درون آن قرار دهید و پس از بستن راویولی‌ها، آنها را در آب جوش و نمک ۱۵ دقیقه بپزید.
شصت میلی‌لیتر روغن مایع را در یک تابه داغ کرده و سیر را در آن یک دقیقه تفت دهید تا نرم شود و کمی رنگ بگیرد. سپس تابه را از روی شعله برداشته و سبزی‌ها را اضافه کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کرده و پس از آبکش کردن راویولی‌ها، سس سیر را روی آن بریزید.

نکته:
با استفاده از پودر پاپریکا یا پودر فلفل دلمه‌ای قرمز کبابی می‌توانید راویولی قرمز تهیه کنید. یکی، دو قاشق غذاخوری پودر پاپریکا یا ۲ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز برای مقدار خمیر دستور مناسب است.