ضـددردهـای گـیـاهـی

▪ گیاه زنجبیل: برای سالیان دراز، این گیاه برای کمک به تسکین انواع دردها و ناراحتی‌ها به‌کار برده می‌شد. از درد معده گرفته تا بیماری‌های قلبی. این گیاه‌ دارویی که خاصیت ضدالتهابی …

▪ گیاه زنجبیل: برای سالیان دراز، این گیاه برای کمک به تسکین انواع دردها و ناراحتی‌ها به‌کار برده می‌شد. از درد معده گرفته تا بیماری‌های قلبی. این گیاه‌ دارویی که خاصیت ضدالتهابی دارد، می‌تواند یک افزودنی بسیار مناسب هم برای غذاها باشد...
▪ گیاه ساژ: این گیاه هم که خاصیت ضدالتهابی دارد هم می‌تواند یک مسکن قوی باشد و هم برای تقویت حافظه کارایی زیادی دارد. از این گیاه هم به عنوان یک طعم‌دهنده استفاده می‌شود و هم در کاهش التهاب و تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
▪ قهوه: یک فنجان قهوه سیاه می‌تواند تسکین‌دهنده دردهایی مانندسردرد باشد و آنتی‌اکسیدان‌های آن بیشتر از انواع توت است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه حتی می‌تواند خطر برخی سرطان‌ها را هم کاهش دهد.
▪ ماهی سالمون: ماهی‌ها سرشار از امگا ۳ هستند و از میان آنها ماهی سالمون هم منبع خوبی از پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. اسیدهای چرب موجود در این ماهی می‌تواند به نرم‌شدن مفاصل بدن کمک کند و درد را کاهش دهد.
▪ چای سبز: از سالیان پیش چای به عنوان دارو برای تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر هم چای سبز منبع بسیار خوبی از پلی‌فنول‌هایی شناخته شده است که احتمال دارد برای کاهش رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث التهاب شوند، عمل کند.
▪ روغن زیتون: روغن زیتون ماده بسیار قوی در جلوگیری از التهاب‌هاست و در مقایسه با سایر داروهای گیاهی بدون نسخه می‌تواند تسکین‌دهنده درد بسیار خوبی باشد. رژیم مدیترانه‌ای مناسب دارای روغن زیتون است و می‌تواند خطر سکته و سرطان‌ها را کاهش دهد.
▪ گیلاس: گیلاس با خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد در بدن با التهاب مبارزه می‌کند. این میوه ترش‌مزه و شیرین می‌تواند به توقف التهاب در بافت‌های بدن کمک کند.