نشانه‌های صرع چیست؟

تشنج و صرع مسأله پیچیده‌ای برای همه افراد به شمار می‌آید؛ به طوری که اغلب اوقات نمی‌دانیم با چه نوع بیماری مواجه هستیم. تشنج عبارت است از حرکات و رفتاری که به‌طور ناگهانی و …

تشنج و صرع مسأله پیچیده‌ای برای همه افراد به شمار می‌آید؛ به طوری که اغلب اوقات نمی‌دانیم با چه نوع بیماری مواجه هستیم. تشنج عبارت است از حرکات و رفتاری که به‌طور ناگهانی و بدون اراده شخص ایجاد می‌شود، به طوری که این حرکات گاهی سبب بیهوشی فرد می‌شود.
ساده‌ترین نوع تشنج در حالتی اتفاق می‌افتد که شما با بیمار مصروع در حال صحبت هستید. بیمار چند لحظه خیره می‌شود و مکث می‌کند و دوباره شروع به صحبت می‌کند، اینها می‌تواند نشانه صرع باشد.
بیمار در زمان صحبت‌کردن چند کلمه نامفهوم می‌گوید و خیلی کوتاه صحبت خود را تمام می‌کند. بعضی اوقات چند مرتبه آب دهان را بدون اراده قورت می‌دهد، یا پرش دست و پا به صورت درد و بی‌حسی رخ می‌دهد. نوعی از رفتار غیرمعمول یک بیمار مصروع، این است که مثلاً بدون این‌که بخواهد در حالتی از خواب به جایی می‌رود و پس از بیدارشدن یا به هوش‌آمدن نمی‌داند چرا به این مکان یا محل آمده است.
حتی بیمارانی که دچار صرع هستند، ناگهان به شهر دیگری سفر می‌کنند، حتی به صورت غیرارادی به سینما می‌روند و به جای این‌که سرکار خود بروند، سر از جای‌دیگری درمی‌آورند یا با عصبانیت ناگهانی از جایشان می‌پرند که این موارد نشانه‌های یک صرع معمولی است که حتما این‌گونه بیماران باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند تا از بروز تشنج حاد در آنها جلوگیری شود.