تزئین جای کارد و چنگالی

اگر به دنبال یک جای کارد و چنگالی زیبا و در عین حال منحصر به فرد هستید، خودتان اقدام کنید و پس از خرید یک جای کارد و چنگالی چوبی و ساده، آن را با کمک هنر پتینه خاص و زیبا سازید. این …

اگر به دنبال یک جای کارد و چنگالی زیبا و در عین حال منحصر به فرد هستید، خودتان اقدام کنید و پس از خرید یک جای کارد و چنگالی چوبی و ساده، آن را با کمک هنر پتینه خاص و زیبا سازید. این کار بسیار ساده و جذاب است. برای شروع ابتدا باید زیر سازی کار را به‌خوبی انجام دهید و زمینه مناسبی برای انجام پروژه تدارک ببینید. در ادامه توضیحاتی در مورد مراحل انجام کار ارائه شده است.

● وسایل مورد نیاز:
▪ جای کارد و چنگال چوبی آبی رنگ (اگر رنگ نداشت خودتان آن را رنگ کنید)
▪ سمباده زبر
▪ رنگ لاتکس به رنگ‌های سبز زیتونی تیره و روشن
▪ بشقاب
▪ مهر برگ مو
▪ غلتک اسفنجی

● مراحل انجام کار:
روی سطح جای کارد و چنگال را به‌خوبی سمباده بکشید تا سطح کاملا صاف و یکنواخت شود. سپس رنگ زیتونی تیره را در بشقاب بریزید و آن را با مقدار کمی آب رقیق کنید.
با کمک غلتک، مهر با طرح برگ مو را به رنگ آغشته کنید و سپس طرح دو برگ را کنار هم در دو وجه جلو و پشت جای کارد و چنگال مهر کنید. اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.
رنگ زیتونی روشن را روی بشقاب بریزید و ابتدا غلتک و سپس مهر برگ مو را به آن آغشته کنید. سپس مهر را طوری‌که با طرحی که قبلا مهر کرده‌اید هم‌پوشانی داشته باشد، روی برگ‌ها مهر کنید.
این طرح در عین سادگی بسیار جذاب و زیباست و زمانی‌که در قسمتی از دکوراسیون آشپزخانه به نمایش گذاشته شود، می‌تواند نظرها را به خود جلب کند. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما رنگی متفاوت دارد، می توانید از ترکیب رنگی متناسب با فضایتان، برای جای کارد و چنگال استفاده کنید.