شبکه فیبر نوری ۱۰۰ گیگابیتی در کانادا!

از ما مدام می پرسند که این اخبار اینترنتی و سرعت اینترنت و پهنای باند و این چیزها را برای چی می نویسی؟ این خبرها که به گوش وزیر ارتباطات و فناوری نمی رسد. آیا سادیسم داری؟ آیا مازوخیسم؟ …

از ما مدام می پرسند که این اخبار اینترنتی و سرعت اینترنت و پهنای باند و این چیزها را برای چی می نویسی؟ این خبرها که به گوش وزیر ارتباطات و فناوری نمی رسد. آیا سادیسم داری؟ آیا مازوخیسم؟ قصد ضدحال زدن؟ درحالی که حتی نمایندگان مجلس هم می گویند از جلساتشان با وزیر برای بالابردن سرعت اینترنت به جایی نرسیده اند.
این حرف ها چه فایده ای دارد؟ می خواهی ما را دق بدهی؟ و ما در پاسخ همین طور نگاه می کنیم و راستش هیچ توضیحی نداریم که بدهیم. اما مطلب ضدحال این بار این است:
اینترنت از سرعت کیلوبیت بر ثانیه آغاز شد و حالا در کشورهای مختلف دنیا اینترنت چندمگابیتی یک چیز کاملا معمول به حساب می آید. طی یکی دو سال گذشته شاهد شروع ارائه اینترنت یک گیگابیتی هم در بعضی کشورها بوده ایم. اما قرار نیست که سرعت به همین جا محدود شود. شرکت شاوو آلکاتل قصد دارد یک شبکه فیبر نوری درون شهری با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در کانادا راه اندازی کند. این پهنای باند، شبکه جدید را قادر می سازد که ۱۳۳ میلیون تماس صوتی یا ۴۴۰ هزار کانال تلویزیونی اچ دی را همزمان منتقل کند. برای انتقال همزمان ۴۴ دیسک کامل بلو-ری در این شبکه شما فقط به یک ثانیه زمان نیاز دارید!
کانادایی ها می گویند که درخواست برای سرعت های بالا و بالاتر اینترنت، روز به روز بیشتر می شود و با پیاده سازی این شبکه فیبر نوری که ۱۰ برابر سریع تر از شبکه فعلی است، آنها می توانند یک نسل جدید از اینترنت را به کاربران ارائه دهند. ما منتظریم این کانادا و کره جنوبی و بقیه دنیا آن قدر پیشرفت کنند که به ما برسند و بفهمند که اصلا اینترنت و سرعتش و این حرف ها هیچ اهمیتی ندارد و به کاربران خانگی همان اینترنت ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه دوست داشتنی را بدهند تا شهروندان آن کشورها هم مثل ما لذت ببرند و به آرامش برسند! ای خدا!