آرشیو دیجیتالی

كلكسیون نوارهای ویدیویی شما پر است از فیلم‌های خوب و صحنه‌های به یادماندنی از زندگی شما، ولی به مرور همه این‌ها دارند فرسوده می‌شوند و كیفیت خود را از دست می‌دهند. این یك واقعیت …

كلكسیون نوارهای ویدیویی شما پر است از فیلم‌های خوب و صحنه‌های به یادماندنی از زندگی شما، ولی به مرور همه این‌ها دارند فرسوده می‌شوند و كیفیت خود را از دست می‌دهند. این یك واقعیت است كه مغناطیس به مرور زمان اثر خود را از دست می‌دهد و با تضعیف تصاویری كه بر روی نوارهای مغناطیسی نقش بسته‌اند، كیفیت فیلم‌های شما نزول می‌كند. هر دفعه كه نوار ویدیویی خود را پخش و تماشا می‌كنید، قدری از پوشش مغناطیسی آن در اثر تماس با هد از بین می‌رود و فیلم‌هایی كه بیشتر دوست دارید، زودتر فرسوده می‌شوند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق ناخوشایندی، می‌توانید این فیلم‌های آنالوگ را به صورت دیجیتال درآورده و بر روی واسطه‌های نوری ذخیره كنید.
سی‌دی و دی‌وی‌دی مستهلك نمی‌شوند و در اثر استفاده كیفیت خود را از دست نمی‌دهند، به همین دلیل سال‌های سال با همان كیفیت سابق باقی می‌مانند. بسته به این كه چه برنامه و هدفی را برای تصاویر دیجیتالی خود در نظر گرفته باشید (روی وب بگذارید، با email به دوست‌تان بدهید، در PC خود به تماشای آن‌ها بنشینید، یا در دستگاه پخش دی‌وی‌دی خود بگذارید)، گزینه‌های گوناگونی را برای انتخاب سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب هدف‌تان در اختیار دارید كه هر كدام بودجه خاصی را می‌طلبد. ولی انتخاب شما هر چه باشد، مراحل انجام كار فرقی نمی‌كند و شما اول باید علایم الكترومغناطیسی را از روی نوار ویدیویی گرفته و به صورت دیجیتالی در PC خود ذخیره كنید. برای این منظور، شاید لازم باشد تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی را خریداری كنید. قدم بعدی این است كه به ویرایش فیلم خود بپردازید و احیاناً آن را به فرمت دیگری برگردانید. سومین مرحله هم این است كه فیلم دیجیتالی را به یك شكل مناسب ذخیره و نگهداری كنید.
ماهنامه شبکه