اسفناج و پای فنا

● مواد لازم ▪ روغن زیتون: به مقدار لازم ▪ تخم‌مرغ: ۵ عدد ▪ پنیر فتا: ۳۰۰ گرم ▪ پنیر چدار: ۵۰ گرم ▪ لیمو: یک عدد ▪ کره: یک تکه متوسط ▪ اسفناج ریز: ۴۰۰ گرم ▪ خمیر نان‌شیرینی: ۲۷۰ گرم ▪ فلفل …

● مواد لازم
▪ روغن زیتون: به مقدار لازم
▪ تخم‌مرغ: ۵ عدد
▪ پنیر فتا: ۳۰۰ گرم
▪ پنیر چدار: ۵۰ گرم
▪ لیمو: یک عدد
▪ کره: یک تکه متوسط
▪ اسفناج ریز: ۴۰۰ گرم
▪ خمیر نان‌شیرینی: ۲۷۰ گرم
▪ فلفل قرمز: به مقدار لازم
▪ نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
▪ جوز هندی:‌ یک عدد برای رنده کردن

● طرز تهیه:
تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و درون کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید و ۳۰۰ گرم پنیر فتا را ریز ریز کرده و در آن رنده کنید و مقداری فلفل قرمز و خلال پوست لیمو به همراه مقداری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مواد را با تخم‌مرغ‌ها مخلوط کنید. ماهی‌تابه را روی گاز قرار دهید، مقدار کمی روغن زیتون و یک قالب کوچک کره درون آن بریزید. بگذارید تا کره آب شود. نصف اسفناج را به آن اضافه کنید. خمیر نان شیرینی را از یخچال بیرون بیاورید، یک کاغذ روغنی بزرگ را روی یک سطح صاف پهن کنید که حدودا طول آن ۵۰ سانتی‌متر باشد.
روغن زیتون را روی کل کاغذ روغنی بمالید. ۴ ورق از خمیر نان شیرینی را به شکل مستطیل برش دهید. تمام لبه‌ها را بپوشانید به این شکل تمام کاغذ را می‌‌پوشاند و همچنین به مقدار کمی روغن زیتون به دورتادور آن بمالید. مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کرده و برای هرلایه خمیر این کار را تکرار کنید. دقت کنید تا اسفناج به‌خوبی با کره و روغن زیتون تفت داده شود. هنگامی که اسفناج به‌خوبی آماده شد، زیرگاز را خاموش کرده و آن را به مخلوط تخم‌مرغی که از قبل آماده کرده‌ بودیم اضافه کنید. به‌خوبی هم بزنید و با دقت کاغذ روغنی و خمیرها را داخل یک ماهی‌تابه قرار دهید درنتیجه لبه‌های کاغذ کمی به داخل ماهی‌تابه می‌رود آن را کمی بالا بکشید تا بعد از پخت به راحتی بیرون بیاید بعد مخلوط تخم‌مرغ و اسفناج را کم‌کم به داخل ماهی‌تابه بریزید و آن را پهن کنید و روی مواد را مجددا با خمیر شیرینی پر کنید پنیر چدار هم روی آن بپاشید و آن را در فر در دمای متوسط و برای چند دقیقه قرار دهید. بعد ماهی‌تابه را در قسمت بالای فر به‌مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که کاملا طلایی شود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را بیرون آورده و چک کنید. ظرف چوبی یا حتی سرامیکی برای سرو آن تهیه کنید. ماهی‌تابه را روی گاز قرار داده و از هر ۲ طرف کاغذ روغنی را گرفته و با دقت و به آرامی آن را از ماهی‌تابه بیرون بیاورید و در ظرف خود قرار دهید. پای اسفناج شما آماده است، از خوردن آن لذت ببرید.