نبرد در آسمان با سلطان آسمان

سری بازی‌های Ace Combat رویای پرواز با هواپیماهای جنگی را برای آنان که علاقه‌مند به پرواز با سلطان آسمان‌ها هستند، محقق کرده است. به تازگی شرکت Namco Bandai نسخه جدید سری بازی‌های Ace Combat را راهی بازار …

سری بازی‌های Ace Combat رویای پرواز با هواپیماهای جنگی را برای آنان که علاقه‌مند به پرواز با سلطان آسمان‌ها هستند، محقق کرده است. به تازگی شرکت Namco Bandai نسخه جدید سری بازی‌های Ace Combat را راهی بازار کرده تا طرفداران این عنوان قدیمی، دوباره لذت پرواز را با Assault Horizon تجربه کنند.
یک داستان نظامی، برای اینکه هیجان‌انگیز و تقریبا نزدیک به واقعیت از کار در بیاید، نیاز به متخصصی در امور نظامی دارد تا با مشاوره‌هایش، داستان بازی را بهتر و زیباتر کند. در سری H. A. W. X تام کلنسی (Tom Clancy) به خوبی این کار را انجام داد و از نظر داستانی، این سری از بازی‌ها با روند خوبی مواجه شده است. حال Namco برای اینکه در Assault Horizon داستان خوبی را پیش روی بازیکنان قرار دهد، از آقای جیم دفلی (Jim DeFelice) استفاده کرد. یک نویسنده مشهور، که داستان‌های پرفروشی در زمینه‌های نظامی و جاسوسی و مقالات زیادی در نشریه New York Times در همین زمینه منتشر کرده و از این نظر یک فرد بسیار خلاق به حساب می‌آید.
برای اولین بار در این سری از بازی‌ها و بازی‌های سبک پرواز، بازیکنان کنترل خلبانی را به دست می‌گیرند که می‌توانند او را خارج از کابین خلبان هم کنترل و کمی با زندگی شخصی و خصوصیات او آشنا شوند. نکته مهمی که باعث شده بازیکنان با خلبان بازی ارتباط بیشتری برقرار کنند. Assault Horizon شما را در نقش سرهنگ ویلیام بیشاپ (William Bishop) قرار می‌دهد که رهبر گروه پروازی به نام Warwolf است. او و گروهش در بازی به تیم th Task Force۱۰۸ مشهور هستند که یکی از بهترین و بزرگ‌ترین گروه‌های پرواز سازمان ملل به حساب می‌آیند. بازی در سال ۲۰۱۵ رخ می‌دهد و NATO و روسیه برای از بین بردن یک گروه نظامی آفریقایی به نام SRN، نیروهایشان را به شرق آفریقا می‌فرستند. نکته جالب اینجاست که این گروه توسط یک خلافکار روسی به نام بلاتونی (Blatoni) به وجود آمده است. گروه
th Task Force۱۰۸ در عملیات‌های مختلفی که انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند که گروه SRN دارای سلاحی به نام Trinity است که قدرت یک بمب هسته‌ای را دارد. در ادامه بازی نیز گروه ۱۰۸ و بیشاپ با یکی دیگر از نظامیان گروه SRN که آندری مارکو (Andrei Markov) نام دارد، روبه‌رو می‌شود که یک خلبان فوق‌العاده است و کارهای او مشکل جدیدی را برای بیشاپ و گروهش به وجود می‌آورد.
نحوه صحنه‌پردازی‌ها و کارگردانی خوب بازی از همان صحنه‌های ابتدایی بازیکنان را مجذوب خودش می‌کند. بازی به شکلی توفانی شروع می‌شود و پس از نمایش صحنه‌هایی فوق‌العاده تازه متوجه می‌شوید که در یکی از کابوس‌های بیشاپ بوده‌اید. وجود چنین مسایلی باعث شده بازیکنان ارتباط بیشتری با شخصیت اصلی بازی برقرار کنند و خودشان را به خوبی در نقش او احساس کنند. از قسمت‌های جالب توجه بازی، جلوه‌های ویژه سینمایی آن است.
انفجارهای بسیار خوب و تخریب‌پذیری‌های قابل قبول از نقاط قوت این عنوان به حساب می‌آید. صحنه‌هایی که شاهد متلاشی شدن هواپیماها هستید، بسیار نفس‌گیر هستند و استودیوی Project Aces هواپیماهای منفجر شده را عالی طراحی کرده‌اند. تکه‌های هواپیماها به خوبی در هوا پخش می‌شود و حتی خاکسترها و ذرات ریز آنها روی شیشه کابین خلبان نیز پخش می‌شود. بازی از گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده نفس‌گیری برخوردار است.

مجید نوردوست