مرغ بامبوشوت و قارچ سیاه

● مواد لازم : ▪ سینه مرغ بدون استخوان: ۶۰۰گرم ▪ قارچ چینی: ۸عدد ▪ بامبوشوت برش​خورده: ۲۰تکه ▪ فلفل دلمه رنگی: ۲عدد ▪ پیازچه: ۲عدد ▪ زنجبیل تازه خرد شده: نصف قاشق غذاخوری ▪ سویاسس: …

● مواد لازم :
▪ سینه مرغ بدون استخوان: ۶۰۰گرم
▪ قارچ چینی: ۸عدد
▪ بامبوشوت برش​خورده: ۲۰تکه
▪ فلفل دلمه رنگی: ۲عدد
▪ پیازچه: ۲عدد
▪ زنجبیل تازه خرد شده: نصف قاشق غذاخوری
▪ سویاسس: نصف فنجان
▪ آب مرغ: یک فنجان
▪ آرد ذرت: ۵۰گرم
▪ تخم مرغ: یک عدد

● طرزتهیه
ابتدا سینه مرغ را به ابعاد کوچک، برش زده و آماده می​کنیم. قارچ چینی و بامبوشوت و فلفل دلمه(چند رنگ) را به اندازه​های دلخواه برش می​زنیم. پیازچه و زنجبیل را خرد کرده و در محلول آرد ذرت و تخم​مرغ مخلوط می​کنیم و سپس تابه را روی اجاق قرار می​دهیم.
مقداری روغن داخل تابه ریخته و با حرارت زیاد روغن را داغ می​کنیم و سپس تکه​های مرغ را کم​کم با دست داخل روغن می​ریزیم. حدود یک دقیقه طول می​کشد که مرغ سرخ شود و پف کند. سپس مرغ را کنار می​گذاریم. مقداری آب داخل تابه می​ریزیم تا جوش آید. سپس بامبو شوت و قارچ چینی و فلفل دلمه را داخل تابه ریخته کمی حرارت می​دهیم تا نرم شود(حدود۳۰ثانیه) و کنار می​گذاریم. بعد از آن پیازچه و زنجبیل را به آن اضافه می​کنیم بعد از چند ثانیه که کمی تفت خوردند، مرغ و بامبو شوت وقارچ چینی و فلفل دلمه را به آن اضافه می​کنیم و مقداری سویاسس و آب مرغ و نمک چینی افزوده، کمی حرارت می​دهیم و در انتها کمی محلول آرد ذرت و آب به آن می​افزاییم.

● فوت آشپزی
دقت داشته باشید که در همه غذاهای چینی بعد از هر سرخ کردن حتما باید روغن را خالی کرده و تابه را بشویید.

● نکته:
برای تهیه محلول آرد ذرت و تخم​مرغ، مقداری آب و آرد ذرت و سفیده تخم​مرغ را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم.