خطوط چاقی و لاغری را پاک کنید

خطوط چاقی و لاغری خطوطی هستند که در اثر بارداری، اضافه وزن یا کاهش وزن شدید روی پوست ایجاد می‌شوند و وقتی ایجاد شدند، برای همیشه باقی می‌مانند و نمی‌توانید پوست را به حالت …

خطوط چاقی و لاغری خطوطی هستند که در اثر بارداری، اضافه وزن یا کاهش وزن شدید روی پوست ایجاد می‌شوند و وقتی ایجاد شدند، برای همیشه باقی می‌مانند و نمی‌توانید پوست را به حالت قبل از آن بازگردانید. این خطوط اغلب با رنگ قرمز و یا بنفش ظاهر می‌شوند، اما بعد از مدتی سفید یا بی‌رنگ می‌شوند. در نقاط مختلفی از بدن خانم‌ها و آقایان مثل ناحیه بالاتنه، ران‌ها، سینه، بازو، باسن یا پشت، خطوط چاقی و لاغری به وجود می‌آیند.

● درمان این خطوط:
چندین راه برای درمان این خطوط وجود دارد، اما در حقیقت هیچکدام از این روش‌های درمانی کاملا موثر نیست. میزان موفقیت درمان بستگی به سن، بافت پوست و حتی رژیم غذایی فرد دارد. این درمان‌ها عبارتند از:

● روش‌های جراحی:
جراحی لیزر و لایه‌برداری تا حدودی می‌توانند این خطوط را از بین ببرند و یا کمرنگ‌تر کنند.

● لوسیون‌ها و کرم‌ها:
کرم‌ها و لوسیون‌های مختلفی برای این خطوط در داروخانه‌ها موجود هستند، اما معمولا اثر کمی دارند. اگر باردار هستید، در همان ماه اول با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید قبل از اینکه این خطوط ایجاد شوند، کرم مناسبی را به شما پیشنهاد کند زیرا درمان پیشگیری همیشه موثرتر است. بهتر است هر چند ماه یکبار تحت نظر پزشک متخصص پوست باشید و با مشورت او از کرم‌های مناسب استفاده کنید.