ویژگی‌های حرفه‌ای مرورگر کروم را بشناسید

مرورگر کروم را می‌توان روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مکینتاش نصب کرده و از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کرد. درصورتی که می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر از این نرم‌افزار …

مرورگر کروم را می‌توان روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مکینتاش نصب کرده و از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کرد. درصورتی که می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر از این نرم‌افزار محبوب بهره بگیرید و با کارآیی‌های مفید آن آشنا شوید، این ترفند را بخوانید:
مرور صفحه‌ها در وضعیت ناشناس: وضعیت ناشناس (Incognito)، زمانی به‌کار می‌آید که قصد مرور وب‌سایت‌های مختلف را روی یک رایانه غیر‌شخصی داشته و می‌خواهید آثاری از خود به‌جا نگذارید. با ورود به این وضعیت، کوکی‌ها و تاریخچه مرور صفحه‌ها ذخیره نشده و در صورت ورود به سایت‌های مهم (مثلا سرویس‌های پست الکترونیک و یا بانکی‌)، اطلاعات شخصی شما روی سیستم باقی نمی‌مانند. با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N، می‌توانید یک صفحه جدید از نوع ناشناس ایجاد کنید. درویندوز ۷، با راست کلیک روی آیکن مرورگر در نوار وظیفه و انتخاب New Incognito window، نیز یک صفحه با قابلیت مرور ناشناس برایتان باز می‌شود.
استفاده از ویژگی about‌: ویژگی about در مرورگرهای فایر فاکس و کروم وجود داشته و به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات مرورگر خود را به‌طور دستی تغییر دهند. about:flags یکی از مهم‌ترین امکانات ویژگی about به‌شمار می‌رود. با تایپ این عبارت در نوار آدرس مرورگر کروم می‌توانید به فهرست مهمی از تنظیمات دسترسی پیدا کنید. توسط گزینه Side Tabs، می‌توان مکان قرارگیری تب‌ها را در مرورگر تغییر داد. در بخش
Grouping، می‌توانید نحوه گروه‌بندی تب‌های مختلف را تنظیم کنید. یکی دیگر از امکانات پرکاربرد about، را می‌توان about:memory دانست. در این بخش می‌توان میزان حافظه مصرفی توسط مرورگرکروم و دیگر مرورگرهای سیستم جاری را مشاهده کرد. about:plugins، بخشی است که در آن قادر هستید تا افزونه‌های نصب شده روی سیستم خود را فهرست کرده و آنها را مدیریت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی about، کافی‌است about:about را در نوار آدرس خود وارد کنید.
استفاده از کلیدهای ترکیبی: در کلیه‌ نرم‌افزارها، یک فهرست بلند بالا از کلیدهای ترکیبی یا همان میانبـرهای صفـحه کـلید وجـود دارد که با فراگرفتن آنها می‌تـوان سرعت کـار با برنامه‌های مختلف را افزایش داد.
مرورگر کروم نیز از این قاعده مستثنا نیست. کلیدهای ترکیبی پر کاربرد کروم عبارتند از: Crtl+j: مشاهده پنجره دانلود، Ctrl+H: مشاهده فهرست تاریخچه، bookmark :Ctrl+D‌ کردن یک صفحه، Ctrl+F: باز و بسته کردن پنجره جست‌وجو، Ctrl+W : بستن تب جاری،+ + Ctrl: بزرگنمایی صفحه، Ctrl + ۰: باز گرداندن صفحه به اندازه پیش فرض، Ctrl+Shift+T: باز کردن تب بسته شده، Ctrl+Tab‌: سوئیچ بین تب‌ها، Ctrl+۱-۸: جهش به تب با شماره مورد نظر، Ctrl+۹: جهش به آخرین تب باز شده، Ctrl+Shift+B‌: باز و بسته کردن پنجره Alt+Home, bookmark: باز کردن صفحه Home در تب جاری.