بسته‌های اسفناج

● مواد لازم: ▪ اسفناج آب پز و خرد شده: ۲۸۰گرم ▪ پنیر فتا خرد شده: یک سوم پیمانه ▪ پنیر پارمیزان رنده شده: ۲قاشق غذاخوری ▪ روغن زیتون: ۲قاشق مرباخوری ▪ پیازچه سبز خردشده: یک و نیم پیمانه …

● مواد لازم:
▪ اسفناج آب پز و خرد شده: ۲۸۰گرم
▪ پنیر فتا خرد شده: یک سوم پیمانه
▪ پنیر پارمیزان رنده شده: ۲قاشق غذاخوری
▪ روغن زیتون: ۲قاشق مرباخوری
▪ پیازچه سبز خردشده: یک و نیم پیمانه
▪ شوید خرد شده تازه: یک و نیم قاشق غذاخوری
▪ آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل: به اندازه کافی
▪ سفیده تخم مرغ کمی زده شده- ۲عدد

● بقیه مواد:
▪ روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
▪ نمک: یک چهارم قاشق مرباخوری
▪ سفیده تخم مرغ: یک عدد
▪ فیلو یا یوفکا: ۵ ورق

● طرز تهیه:
فر را روی ۱۷۰درجه سانتی گراد تنظیم کنید. برای تهیه مواد داخل، آب اسفناج پخته شده را کاملا بگیرید و پنیر فتا را به آن اضافه کنید. دو قاشق مرباخوری روغن زیتون را در ماهیتابه نچسب و روی حرارت ملایم داغ کنید، پیاز را به مدت ۲دقیقه تفت دهید تا نرم شود. پیاز تفت داده شده، را همراه با پنیر پارمیزان، شوید، آب لیمو، نمک و فلفل و ۲عدد سفیده تخم مرغ به اسفناج اضافه و مخلوط کنید و کنار بگذارید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم قاشق مرباخوری نمک و یک عدد سفیده تخم مرغ را با هم بزنید.
هر بار یک ورق از خمیر را دربیاورید و به ۴قطعه مستطیلی برش بزنید و مواد تهیه شده در بند آخر شامل روغن زیتون، نمک و سفیده تخم مرغ را با استفاده از برس روی خمیر بمالید و بقیه خمیر را با یک پارچه نمناک بپوشانید تا خشک نشود. همانند سمبوسه، در انتهای گوشه هر برش مستطیل شکل یک قاشق غذاخوری از مواد را بریزید و بسته را بپیچید طوری که بسته های مثلثی به دست آید. بسته ها را روی سینی فر قرار دهید و تا ۲۰دقیقه بپزید. خمیر یوفکا در تمامی فروشگاه های معتبر قابل دسترس است.