چگونه فایل‌های حجیم را به اشتراک بگذاریم

تا همین چند سال پیش پیدا کردن سرویس اینترنتی که به کاربران فضای ذخیره‌سازی یک گیگابایتی بدهد کار ساده‌ای نبود. در حالی که امروزه با کاهش هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی وب‌سایت‌ها …

تا همین چند سال پیش پیدا کردن سرویس اینترنتی که به کاربران فضای ذخیره‌سازی یک گیگابایتی بدهد کار ساده‌ای نبود. در حالی که امروزه با کاهش هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و سرویس‌های تحت وب و همچنین افزایش پهنای باند، به راحتی می‌توان سرویس‌هایی را یافت که به کاربران امکان می‌دهند با داشتن یک فضای چندگیگابایتی فایل‌های خود را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارند. این موضوع برای افرادی که می‌خواهند یک فیلم HD، آرشیو موسیقی، آرشیو کتاب و... را به دیگران عرضه کنند، خبر خوبی است. در حال حاضر سرویس‌های آنلاین رایگان و پولی بسیاری برای این منظور راه‌اندازی شده که امکان ارسال و دریافت فایل‌های بزرگ (بیش از یک گیگابایت) را بین دوستان، اعضای خانواده یا همکاران تجاری فراهم می‌کنند. در این نوشته قصد داریم شما را با بهترین سرویس‌های رایگان از این دست آشنا کنیم. منتها پیشاپیش یادآوری می‌کنیم که در دنیای وب هیچ سرویس رایگان به معنای واقعی وجود نداشته و تقریبا همه این سایت‌ها دارای تبلیغات هستند و ممکن است مدت‌زمان مشخصی را برای قرارگیری فایل‌ها تعیین کرده باشند:
(ADrive(ADrive.com: سرویس Adrive چیزی بیش از یک سرویس ذخیره‌سازی شخصی بوده و امکان اشتراک فایل را توسط یک لینک ساده یا از طریق پست الکترونیک فراهم می‌کند. میزان فضایی که این سرویس برای کاربران در نظر گرفته است ۵۰ گیگابایت بوده و در هر بار بارگذاری می‌توان دو گیگابایت فایل ارسال کرد. Adrive علاوه بر سرویس تحت وب، دارای یک نرم‌افزار رومیزی قابل نصب نیز هست.
(Humyo.com)ا Humyo :Humyo را می‌توان جزو سرویس‌های اینترنتی رایگان و پولی در نظر گرفت. به نحوی که در صورت نیاز به افزایش حجم و سرعت ارسال و دریافت‌، کاربران باید هزینه‌هایی را متحمل شوند. در مجموع سرویس رایگان ارایه‌شده توسط Humyo کار یک کاربر عادی را راه می‌اندازد چرا که ۱۰ گیگابایت فضای رایگان دارد.
(File Dropper(File Dropper.com: این سرویس یک فضای ۵ گیگابایتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. گرچه پنج گیگابایت نسبت به موارد قبلی میزان حجم کمتری به‌ نظر می‌رسد اما File Dropper از لحاظ سرعت انتقال فایل یکی از وب‌سایت‌های برتر است. همچنین فایل‌های ارسالی شما تا ابد در سرور‌های این شرکت باقی مانده و برای ارسال و دریافت فایل هیچ نیازی به پر کردن فرم عضویت نیست. پس از آنکه فایل خود را در این سایت کردید یک لینک به همراه کد HTML جهت به اشتراک‌گذاری فایل برای دوستان از طریق نامه یا صفحه سایت شخصی برایتان تولید شده و به نمایش درمی‌آید.