کرپ پرتقال

● مواد لازم برای تهیه کرپ: ▪ آرد: یک پیمانه ▪ شیر: یک و نیم پیمانه ▪ تخم مرغ: ۲عدد ▪ شکر: ۲قاشق غذاخوری ▪ روغن مایع: یک قاشق غذاخوری ▪ نمک: نوک قاشق چای خوری ● مواد لازم برای سس: ▪ آب لیمو: …

● مواد لازم برای تهیه کرپ:
▪ آرد: یک پیمانه
▪ شیر: یک و نیم پیمانه
▪ تخم مرغ: ۲عدد
▪ شکر: ۲قاشق غذاخوری
▪ روغن مایع: یک قاشق غذاخوری
▪ نمک: نوک قاشق چای خوری

● مواد لازم برای سس:
▪ آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری
▪ آرد ذرت یک قاشق غذاخوری
▪ شکر: ۲ قاشق غذاخوری
▪ آب پرتقال: سه چهارم پیمانه
▪ پوست پرتقال: یک قاشق مرباخوری
▪ آب: به میزان لازم
▪ وانیل: کمی
▪ پنیر خامه ای: ۲۲۵ گرم
▪ پودر قند: به مقدار لازم

● طرز تهیه:
آرد را در کاسه ای الک کنید. در کاسه دیگری، شیر، تخم مرغ، شکر، روغن مایع و نمک را با هم مخلوط و سپس به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود. مایه را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. ماهیتابه مناسب نچسب را کمی چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲تا۴ قاشق غذاخوری مایه را در ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را به گونه ای بچرخانید تا کف آن کاملا با لایه نازک از مایه پوشانده شود. پس از ایجاد حباب روی کرپ و طلایی شدن قسمت پایین آن را برگردانید و تا کمی طلایی شدن بپزید.
کرپ آماده را روی کاغذ روغنی بچینید و پخت را ادامه دهید تا مایه تمام شود. برای تهیه سس، آب لیمو، آرد ذرت، آب و پوست پرتقال و شکر را با هم مخلوط کنید و در حالی که مرتب هم می زنید روی حرارت ملایم بپزید تا مواد به جوش بیاید و غلیظ شود در این مرحله وانیل را اضافه کنید و در صورت نیاز به رقیق شدن سس آب را نیز اضافه کنید. نصف سس را به پنیر خامه ای اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود. کرپ ها را با مواد سس پر کنید، تا بزنید و با باقی مانده سس و پودر قند تزئین و سرو کنید.