نحوه دسترسی آفلاین به جی‌میل

یک راهکار مبتنی بر فناوری ۵ html وجود دارد که توسط آن کاربران قادر هستند تا صندوق پست الکترونیکی خود را در حالت خارج از شبکه اینترنت مشاهده کنند. توسط این امکان نوین می‌توان به …

یک راهکار مبتنی بر فناوری ۵ html وجود دارد که توسط آن کاربران قادر هستند تا صندوق پست الکترونیکی خود را در حالت خارج از شبکه اینترنت مشاهده کنند.
توسط این امکان نوین می‌توان به سرویس‌هایی چون اسناد، تقویم و... نیز به‌صورت آفلاین دسترسی
پیدا کرد. برای انجام این‌کار در نوار آدرس خود chrome.google.com/webstore را وارد کرده و به‌دنبال نرم‌افزار Offline Gmail بگردید. پس از نصب این نرم‌افزار یک تب جدید باز کرده و آن‌را اجرا کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا حالت آفلاین ذخیره‌سازی پست الکترونیکی را فعال کنید. این مرحله از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است و در صورتی که از یک رایانه عمومی استفاده می‌کنید بهتر است آن‌را فعال نکنید.
از هم اکنون زمانی که آفلاین هستید به سادگی مرورگر کروم خود را باز کرده و نرم‌افزار Offline Gmail را راه‌اندازی کنید. نوشتن، خواندن، پاسخ دادن، برچسب گذاری و بایگانی پیام‌ها از امکانات ویژه این نرم‌افزار در حالت آفلاین است. زمانی که مجددا به اینترنت متصل شوید، پیام‌هایی که ساخته‌اید خود به خود ارسال خواهند شد. Gmail Offline، براساس تعداد نامه‌های دریافتی، بین سه تا هفت پیام‌های ارسالی و کلیه نامه‌های ستاره‌دار را ذخیره می‌کند.
بنابراین درصورتی که نیاز به نامه قدیمی خاصی دارید از ستاره‌دار بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بخواهید صندوق پستی آفلاین خود را از روی یک رایانه عمومی حذف کنید، در نوار آدرس کروم آدرس chrome://settings/cookies را وارد کرده و کـلیـد Enter را بـزنید. در جـعـبه جست‌وجـو به دنبـال عـبارت mail.google.com بگردید. در نتایج نشان داده شده با کلیک روی آیکن X شکل، آیتم مورد نظر را حذف کنید. توجه داشته باشید که تنها با حذف نرم‌افزار داده‌های آفلاین شما حذف نخواهند شد.