Zucchini

● مواد لازم خمیر شکر: یک‌چهارم قاشق چایخوری آب ولرم : نصف پیمانه آرد : به میزان لازم پودر خمیرترش:یک قاشق مرباخوری نمک : نصف قاشق چایخوری شکر: یک قاشق غذاخوری ● مواد میانی بادمجان: …

● مواد لازم خمیر
شکر: یک‌چهارم قاشق چایخوری
آب ولرم : نصف پیمانه
آرد : به میزان لازم
پودر خمیرترش:یک قاشق مرباخوری
نمک : نصف قاشق چایخوری
شکر: یک قاشق غذاخوری

● مواد میانی
بادمجان: ۶-۵ عدد
کدو حلقه‌شده: ۶-۵ عدد
پنیر: ۱۰۰تا۱۵۰گرم
سس سفید: یک پیمانه

● طرزتهیه خمیر
آب ولرم را (تا حدی که انگشت شما را نسوزاند) همراه با پودر خمیرترش داخل ظرف شکر می‌ریزیم. سپس یک بشقاب روی ظرف قرار می‌دهیم تا خمیر پف کند و از سالم بودن خمیر ترش مطمئن شویم. حالا نمک و آرد را کم‌کم اضافه می‌کنیم، طوری که خمیر به دست‌مان نچسبد. بعد از آن خمیر را داخل پلاستیک قرار داده و اجازه می‌دهیم تا ۲ ساعت باقی بماند.

● طرز تهیه مواد میانی
ابتدا بادمجان و کدوها را شسته، دُم آنها را گرفته و به نازکی اسلایس می‌کنیم. سپس آنها را در روغن سرخ کرده و خمیر را داخل ظرف پیرکس یا سرامیکی (که از قبل چرب کرده‌ایم) پهن می‌کنیم و سس سفید (طرز تهیه سس در دستور قبل گفته شده) را همراه با سیر رنده شده روی سطح خمیر پخش می‌کنیم.
در مرحله بعد کمی نمک روی کدو و بادمجان‌ها پاشیده، آنها را روی خمیر پخش کرده و با نوک انگشتان فشار می‌دهیم تا کدو و بادمجان‌ها داخل خمیر فرو رود. سپس پنیر پیتزا را روی خمیر می‌پاشیم.

● نکته سلامتی
شکر علاوه بر مصرف خوراکی موارد استفاده دیگری دارد. شکر پاک‌کننده طبیعی پوست به حساب می‌آید و همراه با روغن زیتون یا اسطوخودوس پوست را تلطیف می‌کند.

● میزان کالری : ۱۸۵

مجله پردیس زندگی من
اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir