درمان سوءظن با تجدیدنظر در وضعیت ظاهری

اگر به شما سوءظن دارند: ۱) خود را مسئول بدانید که شاید رفتاری کرده اید که به شما بدگمان شده اند. ۲) از سکوت و توضیح ندادن پرهیز کنید و برای کارهای خود گزارشی شفاف و صادقانه ارائه …

اگر به شما سوءظن دارند:
۱) خود را مسئول بدانید که شاید رفتاری کرده اید که به شما بدگمان شده اند.
۲) از سکوت و توضیح ندادن پرهیز کنید و برای کارهای خود گزارشی شفاف و صادقانه ارائه دهید.
۳) از پنهان کاری و رفتارهای مخفیانه، جدا اجتناب کنید.
۴) در معاشرت های خود تجدیدنظر کنید و با کسانی که آلوده و ناسالمند، طرح دوستی و ارتباط نریزید.
اما پنجمین نکته، برای پیشگیری و درمان سوءظن اطرافیان این است که در وضعیت ظاهری خود تجدیدنظر کنید. یادتان باشد که مردم قبل از هر چیز به ظاهر شما نگاه می کنند و در موردتان قضاوت می کنند. نوع لباس پوشیدن و آرایش سر و صورت شما در قضاوت های آن ها بسیار تعیین کننده است. متاسفانه گاهی ما دقت لازم را نداریم و خواسته یا ناخواسته، خود را به گونه ای نشان می دهیم که اطرافیان خود را درباره سلامت و پاکی خود دچار شک و تردید می کنیم.
اگر شما فردی متدین و با خدا هستید چرا باید آرایش سرو صورت و مدل موی شما، به تقلید از گروهی باشد که در فلان نقطه دنیا به شیطان پرستی مشغول و شهره هستند. اگر شما دختری معتقد و پاک هستید چرا باید برای بیرون رفتن از خانه به آرایش چهره خود اصرار داشته باشید. اگر شما پسری هستید که بسیاری از آلودگی هایی را که برخی از هم سن و سالان شما دارند؛ ندارید چرا باید لباس هایی که می پوشید از نظر مدل و طرح و... دقیقا مشابه کسانی باشد که خودتان به آلودگی شان اذعان دارید.
آقایی که برای بیرون رفتن از خانه، به شکل غیرمتعارفی، به ظاهر خود می رسد، همسرش را دچار سوءظن می کند. یادمان باشد که این خواسته به جایی نیست که ما دوست داریم نسبت به ما اعتماد و حسن ظن داشته باشند اما ظاهری بسیار غلط انداز و شک برانگیز داشته باشیم. این مطلب درستی است که آدم ها را نباید زود و از روی ظاهرشان قضاوت کرد اما به هر حال ظاهر ما در قضاوت اولیه دیگران بسیار اهمیت دارد.
بنابراین برای جلب اعتماد دیگران و پیشگیری و درمان سوءظن و بدبینی دیگران، در وضعیت ظاهری خود تجدیدنظر کنید.

سیدمجتبی حورایی