شنبلیله، کاهنده قوی قند خون

بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است همچنین مصرف این سبزی موجب کاهش قند خون می شود و به دیابتی ها کمک می کند. به گزارش فارس، شنبلیله با نام علمیgraecum-foenum Trigonella گیاهی از تیره پروانه داران …

بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است همچنین مصرف این سبزی موجب کاهش قند خون می شود و به دیابتی ها کمک می کند. به گزارش فارس، شنبلیله با نام علمیgraecum-foenum Trigonella گیاهی از تیره پروانه داران است. شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرک جریان شیر و کاهنده قندخون است همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامینD است.
شنبلیله دارای مواد فسفره ، آهن و ازته است و تقویت کننده لوزالمعده نیز است همچنین دستگاه هاضمه را به کار می اندازد و لاغری های مفرط را از بین می برد. شنبلیله به طور کلی شفا دهنده بیماری های روحی و جسمی است و در قدیم شنبلیله برای مداوای بیماری قند به کار می رفته است. فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است.
مصرف این سبزی موجب کاهش قند خون می شود و به دیابتی ها کمک می کند. به گفته وی شنبلیه موجب تسکین علائم دیابت مانند پرنوشی و پرادراری می شود همچنین شنبلیله ملین، اشتهاآور، خلط آور، ضدتب و محرک افزایش شیر است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه می کند: دانه های شنبلیله که مهمترین قسمت دارویی این گیاه است با باز کردن مجاری عروق خون، از بروز سکته قلبی پیشگیری می کند. از دیگر خواص شنبلیله می توان به پایین آورنده کلسترول خون، تقویت قوای جنسی و خلط آور اشاره کرد و استفاده زیاد از شنبلیله می تواند سمی باشد و زنان باردار نباید از آن استفاده کنند.