نقش مینمال نویسی در جامعه مجازی

ما در زندگی خود یک نقش و در دنیای مجازی نقشی جداگانه داریم؛ که گاهی این نقش ها را به صورت نثر یا نوشته به تصویرمی کشیم و گاهی تاثیر این نقش ها آنقدر عمیق هستند که ما را تحت تاثیر …

ما در زندگی خود یک نقش و در دنیای مجازی نقشی جداگانه داریم؛ که گاهی این نقش ها را به صورت نثر یا نوشته به تصویرمی کشیم و گاهی تاثیر این نقش ها آنقدر عمیق هستند که ما را تحت تاثیر خود قرار میدهند و ما تا مدتها در این نقش ها می مانیم.مینمال نویسی نیز میتواند یکی از این نقش ها باشد که ما توسط جامعه مجازی کسب می کنیم ولی مزیت آن در این است که ما را در لحظه نگه داشته وخیلی درگیر کلمات و واژه ها نمی شویم. انسان بخاطر پیچیدگی های شخصیتی، توانایی دارد تمامی حرفش را در دو یا سه خط بگوید و مینمال نویسی نیز یکی از آن مواردی ست که انسان بوسیله آن حرف خود را به گوش مخاطب می رساند و همین کوتاهی یک مزیت به حساب می آید. انسان امروز آنقدر درگیر زندگی روزمره و تکنولوژی شده است که دیگر وقت و حوصله ای برای نوشته های بلند ندارد بدین سبب افراد ناخودآگاه به کوتاه نویسی روی می آورند که مینمال نویسی در وب یکی از انواع آن می باشد.
حال این مینمال نویسی در جامعه مجازی تاثیر و رشد فراوانی داشته و همین امر باعث شده است که در دنیا جایگاه خاصی پیدا کند و حتی افرادی که روزی این سبک نوشته را نهی میکردند از آن استقبال کنند و بعنوان یک سبک و روش برای ابزار احساسات و عقاید و اعتراض ها و حرفهایشان استفاده کنند. گاهی انسان ها با همین نوشته یک سطری عقیده خود را بیان می کند، و نمیتوان منکر این مسئله شد که انسان پیچیده امروزی از این کوتاه نویسی و کوتاه بودن واژه ها بسیار استقبال میکند و حتی حوصله او هم سر نمی رود.
شاید دلیل اینکه مینمال نویسی در دنیای مجازی رشد کرد همین استقبال مخاطبین بود.گاهی متعجب می شویم که در طول یک یا دو خط چطور میتوان مسائل و عقاید انسان را به طور قابل درک برای مخاطب نوشت؛ اما امروزه با رشد مینمال نویسی در جامعه مجازی این امر تحقق پیدا کرده است. مینمال نویسی تاثیر شگرفی در جامعه مجازی و همچنین در عرصه داستان کوتاه و شعر داشته است. طرفدارها و مخاطبین خاص خود را دارد و هر روزه بر تعداد آنها افزوده میشود.میتوانیم بگوییم که انسان امروزی با اسقبال از مینمال نویسی در عرصه جامعه مجازی نشان داد که دیگر حوصله ی بلندنویسی را نداشته و ناخودآگاه به نوشتن هر چه کوتاه تر و تاثیر گذارتر سوق پیدا کرده است. در مجموع می توان گفت مینمال نویسی یکی از مقوله های جذاب جامعه مجازی برای مخاطبین است و همچنین موجب رشد و تغییرات زیادی در این عرصه شده است.

سارا جعفری