بازگشت روسیه به سیاست موازنه نظامی در جهان (در این روز ۲۹ جولای)

اصحاب نظر تاكید ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۵ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به ۳۸ تن از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح این كشور را كه هر ابزار نظامی كه ارتش و نیروی دریایی روسیه لازم داشته …

اصحاب نظر تاكید ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۵ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به ۳۸ تن از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح این كشور را كه هر ابزار نظامی كه ارتش و نیروی دریایی روسیه لازم داشته باشد برایش باید سریعا تامین شود بازگشتی به دوران مسابقات تسلیحاتی تلقی كرده و گفته اند كه روسیه به نام «بازگشت به سیاست موازنه نظامی به عنوان تنها عامل صلح و ثبات جهان» می خواهد دوباره دست به تقویت بنیه نظامی خود بزند. آمریكا اینك با دو رقیب رو بروست: چین و توان اقتصادی آن، روسیه و نیروی نظامی آن و در این وضعیت روی دوستی عملی اروپای غربی، جز انگلستان هم نمی تواند حساب كند.
پوتین ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۵ در كرملین در اجتماع ژنرالهای روسیه گفته بود:
« نیروهای روسیه باید آماده باشند تا به هر فشار سیاسی و نظامی كه به وطن وارد شود پاسخ بدهند. باید موازنه نظامی در جهان دوباره برقرار و حفظ شود. ما باید مطمئن باشیم كه نیروهای مسلح روسیه قادر به تضمین حاكمیت و تمامیت روسیه (بزرگترین كشور جهان از لحاظ وسعت) هستند. ثابت شده است كه موازنه نظامی ضامن صلح و ثبات در جهان است و ما به این سیاست باز می گردیم. نیروهای مسلح عنصری مهم و ردیف اول در حفظ ثبات و حاكمیت ملی و اقتدار هركشور هستند، از جمله روسیه. هرچه را كه ارتش و نیروی دریایی روسیه برای تقویت بنیه خود و حفظ آمادگی لازم داشته باشد باید بی درنگ در اختیارش قرار گیرد و این امر از این پس در روسیه در اولویت قرار دارد. هر جنگ افزار تازه برای نیروهای مسلح وطن باید ساخته شود تا بتواند در زمان لازم از آنها برای محافظت از ملت و صلح جهان استفاده كند.
پوتین در این دیدار با اشاره به تجربه خرابكاری های لندن، مصر و ... گفت كه روسیه نیز باید (همانند آمریكا) دست به حملات پیشگیرانه بزند و از این پس، سیاست ما بر این اساس قرار خواهد داشت.».