کاهش عفونت‌های بیمارستانی با استفاده از «مِس»

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که فلز مس می‌تواند ۹۷ درصد از باکتری‌ها را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نابود کند. بنابر این گزارش؛ طبق نتایج اولیه یک آزمایش بالینی …

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که فلز مس می‌تواند ۹۷ درصد از باکتری‌ها را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نابود کند.
بنابر این گزارش؛ طبق نتایج اولیه یک آزمایش بالینی در چندین بیمارستان مختلف آمریکایی، سطوح مسی ضد میکروبی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) می‌توانند ۹۷ درصد از باکتری‌هایی را که عامل بروز عفونت‌های بیمارستانی هستند را از بین ببرند. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که با روش فوق خطر ابتلا به عفونت ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش رویترز؛ نتایج این بررسی که در اولین کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت در زمینه پیشگیری و کنترل عفونت در «ژنو» ارائه شده است در واقع تاییدی بر مطالعات قبلی است که حدود چهار سال پیش توسط گروهی از متخصصان در سه بیمارستان آمریکایی انجام گرفته بود. در آن مطالعات نیز تایید شده بود که اگر سطوح بیمارستانی که خیلی بیشتر در معرض تماس و آلودگی هستند با فلز مس ضدِ میکروبی پوشیده شوند می‌توان رشد باکتری‌ها را کنترل کرد و در نتیجه نرخ بروز عفونت را کاهش داد.
آمارها نشان می‌دهد که عفونت‌های بیمارستانی پس از بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان، چهارمین عامل مرگ‌ومیر در آمریکا است. همچنین طبق محاسبات مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، تقریبا از هر ۲۰ نفری که در بیمارستان‌های آمریکا بستری می‌شوند، یک بیمار به این عفونت مبتلا می‌شود و در نتیجه سالانه ۱۰۰هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به عفونت‌های بیمارستان از دست می‌دهند.