روش‌های درمان چربی خون بالا

اگر میزان کلسترول LDL شما بالا است، اولین توصیه‌ای که دکتر به شما می‌کند، احتمالا تغییرات سبک زندگی است. خوردن مقدار بیشتر فیبرهای غذایی، که میوه‌ها و غلات سبوس‌دار و حبوبات …

اگر میزان کلسترول LDL شما بالا است، اولین توصیه‌ای که دکتر به شما می‌کند، احتمالا تغییرات سبک زندگی است. خوردن مقدار بیشتر فیبرهای غذایی، که میوه‌ها و غلات سبوس‌دار و حبوبات یافت می‌‌شود ‌و خوردن کمتر چربی اشباع‌شده و کلسترول کمتر می‌تواند میزان کلسترول خون شما را بهبود بخشد.
اضافه‌وزن و بی‌حرکت بودن باعث افزایش میزان کلسترول LDL و کاهش میزان کلسترول HDL می‌شود، یعنی دقیقا بر عکس حالت مطلوب. ورزش و کاهش وزن این روند را تصحیح می‌کند. این اقدام به خصوص برای افرادی که دور کمر بزرگ - زیرا این شکل بدنی یا همان چاقی شکمی باعث افزایش احتمال بیماری قلبی می‌شود.
هنگامی که تغییرات سبک زندگی برای رساندن میزان چربی‌ها به حد طبیعی کافی نیست، دکترتان ممکن است داروهایی را برای کمک به کاهش میزان کلسترول خون‌تان تجویز کند. این داروها مانند داروهای استاتینی جایگزین تغییرات سبک زندگی نیستند. شما علاوه بر مصرف این داروها باید رژیم غذایی خودتان را اصلاح کنید و به ورزش بپردازید.