سر خودمان کلاه بگذاریم

کلاه تنها یک پوشش جانبی زینت‌بخش و وسیله‌ای برای همراهی با مد روز بودن نیست. کلاه پوششی است که در برابر تابش شدید نور خورشید در روزهای داغ تابستانی یا در برابر بارش شدید باران …

کلاه تنها یک پوشش جانبی زینت‌بخش و وسیله‌ای برای همراهی با مد روز بودن نیست. کلاه پوششی است که در برابر تابش شدید نور خورشید در روزهای داغ تابستانی یا در برابر بارش شدید باران در روزهای ابری و سرما از سر ما محافظت می‌کند.
کلاه‌ها با توجه به کاربردشان بسیار متنوع ساخته می‌شوند؛ از کلاه‌های چرم زمستانی گرفته تا کلاه‌های خاص مردانه. انواع کلاه‌هایی که شما می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید به شرح زیر است:
▪ کلاه تابستانی زنانه
کلاه‌هایی که از حصیر بافته و با نواری از پارچه یا بندی باریک از چرم و... تزئین شده‌اند. دو نوع لبه پهن و لبه باریک دارند. جنس این کلاه باعث شده برای فصل گرم تابستان مناسب باشند و مانع رسیدن اشعه‌های خورشید به پوست صورت شما می‌شوند.
▪ کلاه نمدی زنانه
کلاهی شیک باسابقه‌ای طولانی که با گل یا پر تزئین می‌شود با بافت پارچه‌ای مورب از کتان سبک و مناسب برای گردش‌های خارج از شهر.
▪ کلاه با لبه پهن زنانه
این نوع کلاه لبه پهنی دارد و جنس آن برای هوای خنک و پاییزی مناسب است. این کلاه می‌تواند از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کند.
▪ کلاه پانامایی مردانه
جنس این کلاه از حصیر است. لبه پهن آن باعث شده استفاده از آن در زمان‌هایی که برنامه تفریحی دارید، مثل گردش و مسافرت بسیار مفید باشد زیرا کلاه‌های پانامایی از شما در برابر نورخورشید محافظت می‌کند. این نوع کلاه می‌تواند کامل‌کننده لباس بهاری و تابستانه شما باشد.
▪ کلاه چرمی مردانه
کلاهی که همیشه و در هر هوایی می‌‌توانید از آن استفاده کنید و به راحتی با هر نوع لباسی جور می‌شود، به خصوص رنگ مشکی آن. البته اگر بودجه‌تان برای خریدش کافی باشد.
▪ کلاه نمدی مردانه
پارچه این کلاه بافتی مورب دارد. طراحی آن کلاسیک و بدون تاریخ انقضاست و از زمان‌های گذشته تا به امروزه موردعلاقه آقایان بوده است. معمولا این نوع کلاه‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه طراحی می‌شدند ولی امروزه در رنگ‌های مختلف و جذابی تهیه می‌شوند. کلاه نمدی مناسب آقایانی است که به دنبال حس مردانگی هستند.

سمیرا امین