۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم اسفند ماه ۸۹

● فروردین ماه تنور لاله چنان برفروخت باد بهار که غنچه غرق عرق گشت و گل به جوش آمد بهار فرصت مناسبی است که کمی راه و روش خود را عوض کنید، البته این کار ساده نیست و همت و اراده ای بلند …

● فروردین ماه
تنور لاله چنان برفروخت باد بهار
که غنچه غرق عرق گشت و گل به جوش آمد
بهار فرصت مناسبی است که کمی راه و روش خود را عوض کنید، البته این کار ساده نیست و همت و اراده ای بلند می طلبد. گاهی سرعت عمل را با عجله اشتباه می گیرید که مسلماً نتایج متفاوتی خواهد داشت. کودک درون شما زنده و سرحال است و روحیه شاد و زلال شما از همین کودک سرچشمه گرفته است. این حال و هوا را را حفظ کنید، چون شما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. روزگار بر وفق مراد شما خواهد شد.
● اردیبهشت ماه
طرب سرای محبت کنون شود معمور
که طاق ابروی یار منش مهندس شد
اگر پرنده خیالتان را به دور دستها پرواز دهید، لذتی گذرا نصیبتان خواهد شد، اما اگر واقع بین باشید و همه چیز را آنگونه که هست ببینید، بهتر به آرزوهای خود جامه عمل خواهید پوشاند. موفقیت گاهی تا دو قدمی شما می آید، اما به خاطر شتابزدگی و یا غفلت آن را از دست می دهید. صبر و تحمل شما خوب است، اما نباید موجب سوءاستفاده بعضی ها شود. نظر و حرف خود را آنجا که لازم است باید با شجاعت ابراز کنید.
● خرداد ماه
روا مدار خدایا که در حریم وصال
رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد
به نصیحت دیگران بخصوص آدمهایی که حسن نیت و دوستی خود را بارها به شما ثابت کرده اند، بیشتر توجه کنید. قرار نیست دنیا همیشه به کام شما باشد. زیبایی زندگی به این است که برای رسیدن به رویاهایتان روزهای تلخ و شیرین را پشت سر بگذارید. گاهی بیش از حد به خودتان فشار می آورید، به عبارت بهتر بیشتر از آنچه در توانتان هست از خود توقع دارید که آسیبهای جسمی و روحی را در پی دارد.
● تیر ماه
خوش آمد گل و زان خوشتر نباشد
که در دستت بجز ساغر نباشد
از اینکه فقط به خداوند چشم امید دارید، خوشحال باشید و شروع سال جدید را سرفصل موفقیت های پی در پی خود بدانید. دربند آن مباشید که چرا دستتان برای بعضی ها نمک ندارد، چون خوبی در هر صورت خوب است و هیچ گاه از بین نمی رود. دست کسانی را که به کمک شما نیاز دارند، بگیرید. یک سفر زیارتی می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. با صبر و شکیبایی به مراد خود خواهید رسید.
● مرداد ماه
روز هجران و شب فرقت یار آخر شد
زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد
توانایی های خود را دست کم نگیرید و با نگاهی مثبت به وقایعی که در اطرافتان می گذرد نگاه کنید. گاهی در ارتباطات روزمره کم می آورید و بعضی ها را از خود دلخور می کنید. گرم تر باشید و فرصتها را از دست ندهید و آنها را جدی بگیرید. دنیا محلی برای امتحان است، پس از سختی ها و رنجا هم به ابرو نیاورید، بلکه از آنها پلی برای رسیدن به شادی های پایدار بسازید. خوش قلبی شما مهمترین خصیصه شماست که خیلی جاها به کمکتان می آید.
● شهریور ماه
هوای کوی تو از سر نمی رود آری
غریب را دل سرگشته با وطن باشد
مسئولیت پذیر، خوش اخلاق و کوشا هستید و اینها می تواند شما را به آنچه که می خواهید برساند، منتها مراقب حسودان باشید و آنها را بر سر سفره خود ننشانید. در کارهای مهم حتماً از تجربه پیران و عالمان استفاده کنید. رازهایتان را به هر کس نگویید و در انتخاب دوست سختگیرتر باشید. اگر حوصله کنید شاهد موفقیت را بزودی در آغوش خواهید کشید. آینده ای روشن پیش روی شماست.
● مهر ماه
زهی خجسته زمانی که یار باز آید
به کام غمزدگان غمگسار باز آید
ارزش نعمتهایی را که دارید، بدانید، چون وقتی از شما گرفته شود، تازه می فهمید که چقدر ضروری و مهم بودند که البته پشیمانی دیگر سودی ندارد. دست و دلبازی صفت خوبی است، به شرطی که همراه درایت و حساب و کتاب باشد. به خانواده تان بیشتر اهمیت بدهید و برای آنها وقت بگذارید. می توانید مرحله جدیدی را در تحصیل شروع کنید. شما استعداد این کار را دارید و طعنه و متلک دیگران نباید شما را ناامید و بی انگیزه کند.
● آبان ماه
لطف خدا بیشتر از جرم ماست
نکته سربسته چه دانی خموش
در زمینه های مختلف استعداد خوبی دارید، با مشورت یک صاحبنظر در یکی از آنها خود را تقویت کنید. روحیه لطیف و قلب رئوف شما زبانزد خاص و عام است. گاهی با بدبینی به مسائل می نگرید و از نزدیک شدن به این و آن پرهیز دارید. بهتر است در نوع نگاه خود تجدید نظر کنید و با حوصله و احتیاط قدم بردارید. دلسرد نشود و از شکست و تلخی های زندگی نهراسید.
● آذر ماه
طالع اگر مدد دهد، دامنش آورم به کف
گر بکشم زهی طرب، ور بکشد زهی شرف
به نصیحت های بزرگترها کمتر توجه دارید و به همین دلیل بعضی وقتها سرتان به سنگ می خورد. قدر والدین خود را بدانید و برای خدمت به آنها بهانه نیاورید. به استعداد هنری خود اهمیت بدهید و در پرورش آن بکوشید. با هر کسی در دل نکنید تا بعداً نقطه ضعف های شما را به رختان نکشد. شما می توانید با کمی تلاش هر مانعی را پشت سر بگذارید، پس این همه راه و مسیر را عوض نکنید.
● دی ماه
حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان عشق
بدرقه رهت شود همت شحنه نجف
از اشتباهات گذشته درس بگیرید و با توکل به خداوند و انبیاء و اولیا برای آینده برنامه ریزی کنید. صفای روح و قلب چون آینه شما از ویژگی های مثبت شماست، اما حیف گاهی زبانتان تند و تلخ است. از کمک به دیگران و خیرخواهی در حق دوستان و آشنایان دریغ نمی ورزید. زندگیتان به خاطر دعاهایی که پشت سر شماست و احترامی که به والدین می گذارید، پر از خیر و برکت است. نگذارید مشکلات دم دستی و کوچک این قدر ذهنتان را به خود مشغول کند.
● بهمن ماه
دیده بخت به افسانه او شد در خواب
کو نسیمی زعنایت که کند بیدارم
از زندگی در لحظه حال لذت ببرید و به خاطر اتفاقاتی که معلوم نیست به وقوع بپیوندد یا نه، کامتان را تلخ نکنید. از خودتان بیش از اندازه توقع نداشته باشید، از دوستان و نزدیکان هم همین طور. هیچ انسانی کاملاً شبیه انسان دیگر نیست و به هر حال تفاوتهایی در اندیشه و سلیقه و علاقه و خلق و خوی دارند. از ناامیدی راهی به دهی نخواهید برد. خوش بین و امیدوار تقویم روزهای زندگیتان را ورق بزنید.
● اسفند ماه
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
قلب پاک و روشنی دارید و هرگز نمی خواهید کسی از شما برنجد. خوش اخلاق و مهربانید و در دل همه جای مهمی دارید. از استعدادهای ذاتی خود بیش از این بهره بگیرید و قدر دوستان خوب خود را بدانید. به سلامتی خود بیشتر اهمیت بدهید، چون بعضی وقتها بی حوصلگی و کسل بودن شما ناشی از ناراحتی جسمی است، نه روحی. به پدر و مادر خود بیشتر احترام بگذارید تا دعای خیر آنها گره های بسته زندگیتان را باز کند. یک سفر زیارتی می تواند برکات فراوانی برایتان داشته باشد.