تهویه مناسب راهی برای شادابی پوست

تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب همزمان با رشد جنین در طول دوره بارداری، مشکلات مختلفی از جمله مشکلات پوستی را در زن باردار به‌وجود می‌آورد. فیبرهای کلاژنی پوست کاهش پیدا …

تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب همزمان با رشد جنین در طول دوره بارداری، مشکلات مختلفی از جمله مشکلات پوستی را در زن باردار به‌وجود می‌آورد. فیبرهای کلاژنی پوست کاهش پیدا کرده و پوست ملتهب و متورم می‌شود. همچنین کمبود ذخیره آب بدن مادر و کاهش دما و رطوبت در فصل زمستان باعث کاهش ترشح غده‌های چربی شده و پوست زبر و خشک می‌شود.
خشکی پوست همراه با خارش، سوزش و زخم است و در موارد شدیدتر حتی این علائم تبدیل به اگزما می‌شوند. نوشیدن آب فراوان و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به کاهش این علائم پوستی در زمستان کمک شایانی می‌کند. همچنین استفاده از یک سیستم تهویه مناسب در محل کار و منزل برای افزایش جریان هوا و رطوبت راهکار مناسبی است، دستگاه‌های بخور یکی دیگر از موارد افزایش رطوبت هستند که استفاده آن بخصوص در فصل زمستان بسیار مفید است. مصرف مقادیر کافی از میوه‌ها و سبزیجات و ماهی به بهبود علائم پوست خشک کمک فراوانی می‌کند.
همچنین مصرف مقادیر معین ویتامین ث و ب۶ تحت نظر پزشک، اثرات چشمگیری در بازسازی و جوانسازی پوست دارند. اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید حتی در زمستان و استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر نور خورشید با پوست از دیگر نکات مراقبت از پوست زنان باردار در فصل زمستان است.