۸ نکته درباره دکوراسیون در فصل سرد

در آستانه فصل سرد، به این ۱۰ توصیه عمل کنید تا خانه‌تان گرم‌تر و شیک‌تر از همیشه باشد: ۱) پارچه روی کاناپه‌ها را تعویض و از رنگ‌های گرمی مانند قرمز یا نارنجی استفاده کنید. اگر …

در آستانه فصل سرد، به این ۱۰ توصیه عمل کنید تا خانه‌تان گرم‌تر و شیک‌تر از همیشه باشد:
۱) پارچه روی کاناپه‌ها را تعویض و از رنگ‌های گرمی مانند قرمز یا نارنجی استفاده کنید. اگر قصد تعویض پارچه ندارید، می‌توانید از کوسن‌های رنگی کمک بگیرید.
۲) از پرده‌های ضخیم استفاده کنید. پرده‌های ضخیم و سنگین هم جلوی هوای سرد را می‌گیرند و هم حس گرما را القا می‌کنند. رنگ‌های کاراملی و قهوه‌ای نیز حس گرما را بیشتر و اگر دیوارها و فرش روشنی دارید، خانه را زیباتر می‌کنند.
۳) از شعله مصنوعی کمک بگیرید. شعله‌های مصنوعی وسایل دکوری زیبایی هستند که حس گرما را القا می‌کنند و در عین حال انرژی زیادی صرف نمی‌کنند.
۴) مبلمانی که رنگ چوب آن کرم یا روشن باشد خانه را روشن‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهد. استفاده از کابینت‌های روشن در آشپزخانه اپن، بوفه یا ست میز ناهارخوری و مبلمان روشن می‌تواند در گرم‌تر کردن خانه موثر باشد.
۵) به جای اینکه لامپ یا لوستری پرنور در مرکز اتاق روشن کنید از منابع نوری کوچک‌تر در اطراف کمک بگیرید. روشن کردن چند آباژور یا شمع می‌تواند خانه را گرم‌تر کند.
۶) روی زمین فرش پهن کنید. در زمستان راه رفتن روی سطح سرد خوشایند نیست. اگر کف خانه شما سرامیک یا سنگ است سعی کنید بیشتر نقاط آن را با فرش‌های بزرگ و کوچک بپوشانید.
۷) چند وسیله چوبی طبیعی به خانه اضافه کنید. استفاده از یک دکور چوبی به شکل تنه درخت در گوشه‌ای از خانه یا استفاده از چند میوه درخت کاج در کنار شمع‌ها می‌تواند حس گرما را القا کند.
۸) استفاده از پارچه‌های نرمی مانند ابریشم یا چند قلاب‌کاری یا حتی بافتنی روی برخی وسایل می‌تواند آرامش‌بخش و گرمابخش خانه باشد.

فائقه فریادی