رفع خستگی با نوشیدنی انرژی‌زا

بوته گیاه گون دارای گل‌های ریز سفید یا بنفش است که اغلب در مناطق کوهستانی قابل رویش است. قرن‌هاست که از چای گل این گیاه به عنوان داروی گیاهی برای بهبود بسیاری عوارض جسمانی استفاده …

بوته گیاه گون دارای گل‌های ریز سفید یا بنفش است که اغلب در مناطق کوهستانی قابل رویش است. قرن‌هاست که از چای گل این گیاه به عنوان داروی گیاهی برای بهبود بسیاری عوارض جسمانی استفاده می‌شود.
چای گل گون که از مخلوط ۶ تا ۱۲ گرم گل خشک در یک فنجان آب‌جوش پس از پنج دقیقه آماده می‌شود براکثر واکنش‌های بدن اثر مثبتی گذاشته و در کل باعث تنظیم عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن می‌شود. این نوشیدنی، انرژی‌زا بوده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. پژوهش‌ها حاکی از آن است که ریشه این گیاه خواص فراوانی دارد و افزودن چند قطعه از ریشه آن به این نوشیدنی فلاونوئید، پلی‌ساکارید و املاح معدنی مختلفی را به چای می‌افزاید. مصرف دم‌کرده گیاه گل‌گون هنگام سرماخوردگی، به دلیل خواص ضدویروسی آن، عفونت‌های دستگاه تنفسی را بهبود و سرماخوردگی را التیام می‌بخشد. افرادی که از افزایش کلسترول خون رنج می‌برند با مصرف منظم چای گل گون به میزان قابل توجهی شاهد تنظیم کلسترول خون خود خواهند بود.
براساس تحقیقات انجام شده ترکیبات موجود در چای گل گون گردش خون را تسریع کرده و علاوه بر کاهش خستگی، تأثیر بسزایی در بهبود مشکلات قلبی و عروقی دارد. پیشگیری از بدخیم شدن رشد سلول‌های مختلف بدن و حتی کاهش سرعت رشد تومورها از دیگر خواصی است که به چای گل گون نسبت داده می‌شود.