۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم مهر ماه ۸۹

● فروردین ماه پیروزی و موفقیت، حاصل صبر و تلاش مستمر است. کسی که مقصد و هدفی عالی دارد و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و از مونعق و مشکلات نمی‌هراسد، خیلی زود به …

● فروردین ماه
پیروزی و موفقیت، حاصل صبر و تلاش مستمر است. کسی که مقصد و هدفی عالی دارد و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و از مونعق و مشکلات نمی‌هراسد، خیلی زود به سر منزل مقصود می‌رسد و به او مژده می‌دهند که روزهای پر از سختی و رنج به پایان رسیده و اکنون می‌تواند به افق روشنی که پیش روی اوست، شادمانه چشم بدوزد. شما نمونه چنین انسان ارجمندی هستید.
● اردیبهشت ماه
کسی که مادیات را بر معنویت ترجیح می‌دهد، سخت زیان خواهد کرد، البته این بدان معنا نیست که به طور کلی دور دنیا را خط بکشیم، بلکه حریص بودن و در بند ثروت و پول بودن مذموم و ناپسند است. شما باید در حد اعتدال به مادیات بینیدشید و در مقابل، بعد باطنی و معنوی خود را تقویت کنید. قلب پاکو رفتار بی‌ریای شما می‌تواند بیش از پیش موجب محبوبیت شما شود.
● خرداد ماه
کار خیر و همدلی و همدردی با دیگران جزو لاینفک زندگی شماست و از آنجا که بدون ریا این کارها را انجام می‌دهید، اجری دو چندان دارید.
اگر کمی صبوری به خرج دهید، می‌توانید نتایج خوبی بگیرید. درس و تحصیل در هر سنی ستوده و خوب است، پس بی‌هیچ توجیه و تفسیری دنبال کسب علم باشید. بعد از هر شدت و سختی، گشایش و فرجی در راه خواهد بود، به شرطی که خوبینانه به امور و اتفاقات بنگرید.
● تیر ماه
هر کسی نمی‌تواند انتظار پاداش و موفقیت از روزگار را داشته باشد. به قول حافظ هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت. تلاش خود را بیشتر کنید و امیدوارانه به انتظار حاصل تلاش خود بنشینید. شما دوست خوبی برای دیگران هستید، اما قدر خودتان را نمی‌دانید. کمی برای سلامتی‌تان وقت بگذارید و در کنار کار به استراحت هم بپردازید.
● مرداد ماه
دشمنی و دوستی ممکن است ناپایدار باشد، بنابراین نباید ذهن انسان را به طور دائم به خود مشغول کند. اندیشیدن به جنبه‌های مثبت زندگی علاوه بر اینکه روحیه‌تان را تقویت و شما را شاد می‌کند، موجب پیشرفت کارها نیز می‌شود.
گاهی در گرفتن حق خود سستی می‌کنید و یا خجالت می‌کشید حرفت دلتان را بزنید و به همین دلیل به خواسته‌تان نمی‌رسید و در نتیجه روحیه‌تان را می‌بازید. خود را باور داشته باشید.
● شهریور ماه
حق شناسی و قدردان بودن از صفات بارز شماست، ضمن اینکه خودتان هم اهل کارهای خیر هستید و دوست دارید به دیگران خدمت کنید. دعاهای خیری که پشت سر شماست بسیاری از گره‌های دشوار زندگی‌تان را باز می‌کند. سعی کنید قدر فرصتها را بدانید و بی‌اعتنا از کنارشان رد نشوید. از تجربه کردن و شکست هراس نداشته باشید، چون در نهایت قله‌های موفقیت را فتح می‌کنید.
● مهر ماه
نمی‌توان متوقع بود که زندگی دائم شیرین باشد و فقط بالا و فرازهای آن به ما برسد. کسی که می‌خواهد شاهد موفقیت را در آغوش بگیرد، نباید از دشواری‌ها و سنگلاخ‌های راه بهراسد. روبرو شدن با مشکلات و حل کردن آنها انسان را آبدیده می‌کند. شما می‌توانید نمونه خوبی برای فامیل و دوستان باشید، چون در اغل کارهایتان موفق بوده‌اید و سنجیده و دقیق قدم برداشته‌اید.
● آبان ماه
باید از فرصت‌های موجود نهایت استفاده را کرد، چون روزها و ماهها و سالها مثل برق و باد می‌گذرند و دیگر برنمی‌گردند. عاقبت همه ما نیستی و مرگ است، بنابراین باید قدر لحظه لحظه زندگی را دانست. شما قدر لحظه‌ها را خوب می‌دانید و سعی می‌کند گامهای بلندی به سوی اهدافتان بردارید. یکرنگی و صداقت از خصوصیات اخلاقی شماست ک دیگران را به سویتان جذب می‌کند. از طعنه حسود غمگین و ناراحت نباشید، چون راه به جایی نمی‌برد.
● آذر ماه
شما سنجیده و منظم کار می‌کنید و برنامه‌ریزی درستی در زندگ دارید. هدف نهایی شما چیزی فراتر از زرق و برقهای دنیوی است و به عبارت دیگر فقط به این دنیا نمی‌اندیشید، بلکه چشم به آخرت نیز دارید. وجه تمایز شما با خیلی‌ها در این است که فطرت خودتان را شناخته‌اید و نمی‌خواهید این فطرت پاک را آلوده گناهان ریز و درشت کنید.
● دی ماه
روحی بلند دارید که گاهی اطرافیانتان شما را به هیات و شمایل فرشته‌ای می‌بینند که جامه آدمیان را بر تن کرده است. رفتار و گفتارتان نیک و شفاف است و به همین خاطر در دل دیگران می‌نشینید و همه دوست دارند به شما نزدیک شوند.
بعضی از کارها را خیلی جدی می‌گیرید، در حالی که اگر به راحتی از کنارشان بگذرید، کمتر سختی می‌بینید.
● بهمن ماه
کار امروز را به فردا افکندن شرط عقل و منطق نیست، بنابراین همت و توانایی خود را بر اموری متمرکز کنید که انجام آنها به شما اعتماد به نفس می‌دهد. اگر در طول راه به مانعی برخوردید خسته و ناامید نشوید، بلکه با توکل به خداوند متعال به مسیر خود ادامه دهید و از تمسخر و حسادت دیگران باکی نداشته باشید. مشورت با بزرگترها می‌تواند شما را زودتر به مقصد برساند.
● اسفند ماه
روزهای خوبی در راه است. اگر قدر نعمتهای موجود را بدانید و به خاطر آن سپاسگزار خداوند باشید، زندگیتان پر برکت خواهد شد. گاهی با بدبینی به فردا می‌نگرید و این هم از اعتماد به نفس شما می‌کاهد،هم شادابی را از وجودتان می‌گیرد. درست است که عجله کار شیطان است، اما این دست، آن دست کردن و سست گام برداشتن نیز صحیح نیست. به قولهایی که به خداوند داده‌اید، پایبند باشید.