خوراک کاری سبزیجات

این خوراک برای کسانی که کلسترول بالایی دارند می‌تواند یک وعده غذایی کامل و مطمئن باشد. غذای ساده و کاملی که در مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را تهیه کرد. ● مواد لازم: ▪ روغن زیتون‌۱ …

این خوراک برای کسانی که کلسترول بالایی دارند می‌تواند یک وعده غذایی کامل و مطمئن باشد. غذای ساده و کاملی که در مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را تهیه کرد.
● مواد لازم:
▪ روغن زیتون‌۱ قاشق سوپخوری
▪ پیاز متوسط خرد شده ۱ عدد
▪ پودر کاری تند۲ قاشق چایخوری
▪ آب سبزیجات ۱ فنجان
▪ سس گوجه بدون نمک ۲۳۰ گرم
▪ گل کلم قطعه شده ۱ بوته
▪ فلفل دلمه‌ای خرد شده ۱ عدد
▪ نخود خیسانده شده ۱ پیمانه
▪ نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
▪ هویج خرد شده ۲ عدد
▪ نان تست ۲ قطعه
▪ آرد ذرت ۱ قاشق سوپخوری
● روش تهیه:
درون ماهی تابه مقدار کمی روغن زیتون ریخته و پیاز را با حرارت متوسط کمی تفت دهید و سپس پودر کاری را اضافه کنید.در یک لیوان آرد ذرت را با یک چهارم فنجان آب سبزیجات مخلوط کنید و کنار بگذارید.گل کلم قطعه شده را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس نخود ی را که از قبل خیس کرده‌اید به مواد اضافه کنید و بعد هویج خرد شده را اضافه کنید و همچنان به تفت دادن ادامه دهید در آخر فلفل دلمه را اضافه کنید.بعد از تفت دادن همه سبزیجات، سس گوجه فرنگی، نمک و باقی مانده آب سبزیجات را اضافه کرده هم زده و یک لیوان آب اضافه کنید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا همه مواد خوب بپزد و جا بیفتد.نان تست را به قطعات کوچک مکعبی خرد کنید، روی سینی فر بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا برشته شود. غذا را در ظرف سرو بکشید و قطعه‌های مکعبی کوچک نان را به غذا اضافه کنید و میل کنید.