مزایای یوگا برای سلامت کلی و از بین بردن استرس

یوگا تمرکز ذهنی و تمرین فیزیکی را ترکیب می کند تا به شرکت کنندگانش کمک کند که به آرامش ذهن و بدن دست یابند. در هند و نیز بسیاری از کشورهای دیگر جهان، یوگا با استفاده از شیوه های …

یوگا تمرکز ذهنی و تمرین فیزیکی را ترکیب می کند تا به شرکت کنندگانش کمک کند که به آرامش ذهن و بدن دست یابند. در هند و نیز بسیاری از کشورهای دیگر جهان، یوگا با استفاده از شیوه های علمی مطالعه می شود و برای درمان بسیاری از بیماری های ذهنی و فیزیکی استفاده می شود. علم یوگا بر آن است تا بر علت و معلول صحه بگذارد و اصولی را بر اساس مشاهدات بی طرفانه گسترش دهد. اساتید یوگای معتبر ، بایستی دارای تحصیلات علمی گسترده در علوم زیستی و فیزیک در بین رشته های علمی دیگر باشند.
تمرین یوگا شامل یادگیری مجموعه ای از حرکات برای تسلط و انجام مدیتیشن از طریق آن است در حالی که در همان زمان توجه خاصی به تنفس شخص می کند – عمل دم طی حرکات خاص و عمل بازدم با حرکاتی دیگر. از یک چشم انداز فیزیکی، یوگا انعطاف، توان و پایداری را بهبود می بخشد در حالی که وضعیت هایی که به دقت بررسی شده اند روان نمودن رباط ها و تاندون های مختلف در بدن را توسعه داده و ارتقاء می بخشند. علاوه بر مزیت ذهنی کاهش استرس، بسیاری آن را به عنوان بالا برنده معنویت فرد در نظر می گیرند.
یوگا همچنین به عنوان داروی بدنی ذهنی جایگزین و تکمیلی در نظر گرفته می شود که سلامت کلی شرکت کننده را بالا می برد و مزایای سلامتی ممکن دیگری را فراهم می کند که شامل موارد زیر است:
▪ کاهش استرس: استفاده از حرکات آرام و دقیق باعث می شود که فرد بر حرکات و وضعیت هایی که نیازمند تمرکز و تعادل است تمرکز داشته باشد و می تواند مانع توجه فرد به مسائل آشفته روزمره شود.
▪ تناسب بهبود یافته: یادگیری و اصلاح وضعیت های یوگا به بهبود انعطاف، تعادل، توان و دامنه حرکت کمک می کند که باعث می شود احتمال اینکه فرد در انجام فعالیت های روزانه یا دیگر فعالیت های فیزیکی آسیب ببیند کم شود.
▪ مدیریت شرایط سلامتی مزمن: این شکل از تمرین اغلب باعث از بین رفتن خستگی ، بی حوصلگی و مشکلات خواب می شود که در عوض باعث کاهش مسائل مربوط به سلامتی مانند درد، افسردگی، دلواپسی و بی خوابی می شود و برخی پژوهش ها معتقدند که آن می تواند عدم راحتی را در افرادی که از بیماری هایی مانند سرطان رنج می برند را کاهش دهد. آن همچنین به کاهش ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.
▪ از دست دادن وزن: یوگا از طریق کشش شدید ، ماهیچه ها را سم زدایی می کند که بدن را تمیز نموده و باعث کاهش وزن می شود. کشش ماهیچه ها از طریق حرکات، همچنین می تواند باعث کاهش دور کمر و افزایش حجم ماهیچه ها شود که به کاهش وزن کمک می کند. یوگا از طریق مزیت های کاهش استرسی که دارد، می تواند به فرد کمک کند تا امیدوار باشد که خوردنی را که مرتبط با استرس است کاهش دهد.
در همه جا و حتی در طب غربی آشکار است که سلامت فیزیکی و ذهنی با هم ارتباط دارند و یک ذهن آرام و متوازن یکی از بزرگترین مزیت های سلامتی یوگا می‌باشد.

مترجم: شبکه مترجمین ایران
منبع: www.articlehealthandfitness.com