از عنکبوت آلفارومئو تا روح رولزرویس

ظاهر خودرو همه چیز نیست. در واقع اگر در یک روز بارانی خیابان پر از گل و لای شود، فرقی ندارد که شما سوار یک خودرو روداستر لوکس هستید یا یک خودرو ارزان‌قیمت؛ چون در هر صورت خودرو …

ظاهر خودرو همه چیز نیست. در واقع اگر در یک روز بارانی خیابان پر از گل و لای شود، فرقی ندارد که شما سوار یک خودرو روداستر لوکس هستید یا یک خودرو ارزان‌قیمت؛ چون در هر صورت خودرو شما با آن همه گل و لای در آن روز ظاهر جذابی نخواهد داشت. با وجودی که زیبایی همه چیز نیست، اما در هر صورت همیشه زیبایی یک خودرو باعث جذب مشتریان به بازار و فروشگاه‌های خودرو شده و می‌توان با کمی اغماض و البته کم رنگ کردن عامل قیمت، نقش ظاهر یک خودرو در جذب مشتریان را تعیین‌کننده توصیف کرد.
مجله معتبر فوربس در گزارشی به معرفی زیباترین خودروهای جهان پرداخته است. عامل زیبایی به ویژه در زمانی که قیمت خودرو چندان برای خریدار مهم نباشد،
به عامل فوق‌العاده تاثیرگذاری تبدیل می‌شود و شاید هم به همین دلیل است که تقریبا همه ۱۰ خودرو زیبای جهان نیز دارای قیمت‌های بالایی هستند.
ترتیب فهرست زیر تنها بر اساس حروف الفبای انگلیسی بوده و شماره ملاک برتری یک خودرو بر خودرو دیگر نیست.
۱) آلفا رومئو ۸C اسپایدر
قیمت خرده‌فروشی: ۳۰۱ هزار و ۶۰۰ دلار
این خودرو دارای موتور ۴.۷ لیتری با موتور V۸ است که قدرت موتور آن به ۴۴۴ اسب بخار می‌رسد. سرعت این خودرو در عرض ۴.۴ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. همچنین سرعت این خودرو در عرض ۹.۷ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ مایل بر ساعت می‌رسد.
۲) آستون مارتین راپید
قیمت خرده‌فروشی: ۱۹۷ هزار و ۸۵۰ دلار
موتور این خودرو از نوع شش لیتری و V۱۲ بوده که قدرتی معادل ۴۷۰ اسب بخار دارد. سرعت این خودرو در عرض ۵.۱ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. موتور این خودرو به صورت دست ساز در کلن آلمان تولید می‌شود.
۳) بنتلی مولسان
قیمت خرده‌فروشی: ۲۸۵ هزار دلار
موتور این خودرو از نوع V۸ بوده که می‌تواند قدرتی معادل ۵۰۵ اسب بخار را تولید کند. در طراحی و ساخت بدنه و داخل این خودرو از تجهیزات پیشرفته و در عین حال انعطاف پذیری استفاده شده که باعث زیبایی نمای خارجی این خودرو شده است.
۴) دوج چلنجر SRT۸
قیمت خرده‌فروشی: ۴۳ هزار و ۶۸۰ دلار
موتور این خودرو از نوع ۶.۱ لیتری با قدرت ۴۲۵ اسب بخار است. صندلی‌های این خودرو با چرم خاصی پوشانده شده‌اند که نمای زیبایی به داخل این خودرو داده است.
۵) فراری ۴۵۸ ایتالیا
قیمت خرده‌فروشی: ۲۴۰ هزار دلار
این خودرو هشت سیلندر قابلیت حمل دو سرنشین را داشته و حداکثر سرعت آن به ۲۰۲ مایل بر ساعت می‌رسد.
۶) جگوار XJ
قیمت خرده‌فروشی: ۱۱۳ هزار دلار
سرعت این سوپراسپورت جگوار در عرض ۴.۷ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۵ مایل بر ساعت است. قدرت موتور این خودرو نیز ۵۱۰ اسب بخار اعلام شده است. سقف این خودرو دارای نمای بازی به بیرون است.
۷) مازراتی کواتروپورته
قیمت خرده‌فروشی: ۱۲۰ هزار و ۲۵۰ دلار
موتور این خودرو از نوع ۴.۲ لیتری و V۸ بوده که می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۴ مایل بر ساعت است. سرعت این خودرو در عرض ۵.۵ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد.
۸) مرسدس SLS AMG
قیمت خرده‌فروشی: ۱۸۳ هزار دلار
این خودرو نسل مدرن مرسدس ۳۰۰اس.ال کلاسیک محسوب می‌شود. موتور این خودرو از نوع V۸ بوده که می‌تواند ۵۷۱ اسب بخار نیرو تولید کند. سرعت این خودرو در حدود ۳.۸ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۹۷ مایل بر ساعت است.
۹) پورشه باکستر اسپایدر
قیمت خرده‌فروشی: ۶۱ هزار و ۲۰۰ دلار
قدرت موتور این خودرو به ۳۳۰ اسب بخار می‌رسد؛ یعنی قدرت موتور این خودرو نیز باکستر اس هم بیشتر است. سرعت این خودرو در عرض ۴.۹ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۶۶ مایل در ساعت است.
۱۰) رولز رویس گوست
قیمت خرده‌فروشی: ۲۴۵ هزار دلار
خودرویی با موتور ۶.۶ لیتری توربوشارژ شده از نوع V۱۲ که دارای قدرت ۵۶۳ اسب بخار است. سرعت این خودرو در عرض ۴.۸ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۵۵ مایل بر ساعت است.