پیشگیری از زمین خوردن کودکان در خانه

همچنان که بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، بسیار فعال‌تر و شلوغ‌تر شده و در گروه‌های بزرگ بازی می‌کنند با بزرگ‌تر شدن‌ آنها مهارت‌های حرکتی آنها هم رشد می‌کند اما همچنان خطرات در …

همچنان که بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، بسیار فعال‌تر و شلوغ‌تر شده و در گروه‌های بزرگ بازی می‌کنند
با بزرگ‌تر شدن‌ آنها مهارت‌های حرکتی آنها هم رشد می‌کند اما همچنان خطرات در کمین کودکان هستند. صدمه به سر علت بیشترین مرگ و میرها و ‌آسیب‌های جدی در اثر افتادن است. والدین باید بدانند که چگونه خانه را ایمن کنند و بچه‌ها را از صدمه‌های مرتبط با زمین خوردن محافظت کنند. اگرچه خیلی از این صدمات ناشی از زمین خوردن کوچک و سطحی در حد بریدگی و خراش است اما اما گاهی این صدمات منجر به خون‌ریزی‌های وسیع، شکستگی استخوان و آسیب به سر و چشم‌ها شده و آن قدر شدید هستند که می‌توانند تهدیدکننده جان کودک باشند.
▪ ایمنی پنجره‌ها: هرگز کودکان را تنها در اطراف پنجره‌ باز، بالکن یا پشت‌بام رها نکنید.
▪ به همه پنجره ها و بالکن‌ها محافظ نصب کنید: در پایین و بالا و کناره‌های پله‌ها نرده بزنید وسایل اضافه روی پله‌ها نگذارید.
▪ ایمنی مبلمان‌ها: اسباب‌بازی‌ها یا وسایلی که برای کودکان جذاب است را روی مبلمان قرار ندهید. به بچه‌ها اجازه ندهید از مبلمان بالا بروند یا از دراور یا طاقچه به عنوان پله استفاده کنند. مبلمان را دور از پنجره قرار دهید و طوری آنها را بچینید که کودکان نتوانند با رفتن روی آنها به پنجره نزدیک شوند.
▪ ایمنی هنگام بازی: به طور دقیق وقتی بچه‌ها در زمین بازی هستند آنها را نظارت کنید و سعی کنید محیطی ایمن را برای بازی کردن آنها فراهم کنید.

safekids