۱۲ توصیه طلایی نیمه دوم اردیبهشت ماه ۸۹

● فروردین ماه: شما داری انرژی بالایی هستید و این توان را دارید تا در بیش از یک کار و فعالیت هم با موفقیت عمل کنید. به ظواهر در زندگی خود چندان توجهی نداشته باشید چرا که فعالیت‌های …

● فروردین ماه:
شما داری انرژی بالایی هستید و این توان را دارید تا در بیش از یک کار و فعالیت هم با موفقیت عمل کنید. به ظواهر در زندگی خود چندان توجهی نداشته باشید چرا که فعالیت‌های شما را محدود می‌سازد و به آن خاصیت تک‌بعدی می‌بخشد. از منابعی که در دست دارید تا حد امکان استفاده کنید و نگذارید بلااستفاده باقی بمانند. مشکلات خود را اولویت‌بندی کنید و به آنچه اهمیت بیشتری دارد، در ابتدا رسیدگی نمایید.
● اردبیهشت ماه:
به اهداف بلندمدت خودتان هم نظری بیفکنید و فقط به زمان حال نیندیشید ضمن آنکه برای اهداف بلندمدت نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارید. یکی از عواملی که در شما آرامش فراوان ایجاد می‌کند، دعا و یا راز و نیاز با خداوند است که این روزها به آن بیشتر نیاز دارید. از کسانی‌که می‌شناسید و قدری از شما دلخورند، دلجویی کنید. اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کنید، چرا که برای هر شروعی بیشتر از هر چیز به اعتماد به نفس نیاز دارید.
● خرداد ماه:
مشکلات خود را گردن این و آن نیندازید و سعی کنید خودتان آنها را به گردن گرفته و در حل آنها کوشا باشید. موقعیت حساسی که اکنون دارید باعث شده که روی اعمال شما نظارت بیشتری اعمال شود و شما هم به نوبه خود باید دقیق‌تر و با مطالعه بیشتری عمل کنید. اتفاقات شیرینی که در انتظار شما است همه به خاطر رفتار مودبانه و توأم با مدیریت از جانب شماست.
● تیر ماه:
با دوستان خود بیشتر معاشرت کنید، به‌خصوص آنانی که نسبت به شما دلسوزتر بوده و دغدغه شما را دارند. برای ایجاد وجهه مثبت در خودتان زحمات بسیاری را متحمل شده‌اید، بنابراین سعی کنید آنها را حفظ کنید. از اینکه به صورت غافلگیرکننده‌ای خوشحالتان کنند بسیار خشنود می‌شوید و جالب اینکه دوستان شما هم این مهم را می‌دانند و از همین راه سعی می‌کنند تا شما را شاد کنند. برای هدف‌های مهم خود شاید لازم باشد از منافع خودتان به‌صورت موقت بگذرید.
● مرداد ماه:
فعالیت بیشتر، نتایج بهتری را هم به دنبال دارد به‌ویژه برای شما که به‌عنوان انسانی فعال شناخته می‌شیود. یکی از نکات مهم درباره موفقیت‌های شما این است که پدر و مادرتان در حمایت و پشتیبانی از شما بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و حالا نوبت شما است که پاسخ آن محبت‌ها را با محبت بدهید. ممکن است تا رسیدن به اهداف خود راه طولانی در پیش داشته باشید، اما مطمئن باشید که گذراندن چنین راهی کاملاً لازم است.
● شهریور ماه:
بی‌جهت به اعصاب خود فشار نیاورید و باید با صبر و حوصله بیشتری با مشکلات برخورد کنید. اندوخته کردن یکی از نقاط قوت شما است که در برابر هرگونه وسوسه‌ای هم نباید این عادت را از دست بدهید. به روش کارتان اعتماد داشته باشید و بیشتر از حد لازم تحت‌تأثیر این و آن قرار نگیرید. چرا که هر کسی برمبنای ذهنیات خود قضاوت می‌کند. عیب و ایرادتان را بیش از حد بزرگ نکنید.
● مهر ماه:
برخی از نگرانی‌های شما، بدون دلیل می‌باشند که هم‌زمان و هم انرژی شما را به‌خود اختصاص داده‌اند. باید از این نگرانی‌ها به درآیید. در مورد حرکت به‌سوی اهداف خود باید در ابتدا بسیار آهسته و با دقت حرکت کنید و زمانی‌که اطمینان و اعتماد به‌نفس کافی به‌دست آوردید به سرعت حرکت خود را به‌سوی اهداف خود افزایش دهید. خطر کردن باید منطقی و با خونسردی کامل انجام گیرد.
● آبان ماه:
به مسائل و مشکلات خانواده توجه کنید چرا که چنین توجهی باعث ایجاد فضای باز و شاد در خانواده می‌شود. توجه به خانواده باعث می‌گردد تا گذراندن زمان با کسانی‌که سودی به حال شما ندارند، کاهش پیدا کند. روی اعصاب خودتان باید کنترل بیشتر و بهتری اعمال کنید تا احساس سلامت داشته باشید وگرنه ضعف و خستگی شما را رها نخواهد کرد. در مورد اختلاف پیش آمده هم بهترین راه‌حل آن است که از بزرگی در خانواده جهت میانجی‌گری تقاضای کمک کنید.
● آذر ماه:
از نظر اقتصادی در حال حاضر شرایط مناسبی را احساس نمی‌کنید، اما این شرایط گذرا می‌باشد و با برنامه‌ریزی بهتر می‌توانید مدیریت بهتری را روی وضعیت اقتصادی خودتان اعمال کنید. روی پروژه جدیدی فکر می‌کنید که نیاز به تفکر و تعمق و صبر و حوصله فراوانی دارد. شما دارای نوعی شجاعت ذاتی هستید که باعث می‌شود در انجام امور خود به موفقیت برسید.
● دی ماه:
در هیچ کاری زیاده‌روی و اغراق نکنید، بویژه آنکه با معیشت و زندگی شما سر و کار داشته باشد. رفت و آمد با فامیل را با بهانه‌ای چون کار و گرفتاری قطع نکنید، چرا که این دیدارهاست که صمیمیت و عاطفه را در انسان‌ها بیدار می‌کند. در مسائل اقتصادی دوراندیش باشید و فقط امروز را نبینید. ورزش و استراحت را جدی بگیرید و از مطالعه غافل نشوید. اگر از کسی دلخورید، او را عفو کنید.
● بهمن ماه:
سر به راه بودن و مؤدب بودن بسیار خوب است اما نباید به قیمت آن تمام شود که شما از استعدادهای خودتان بهره نگیرید، ضمن آنکه گوشه‌نشینی که برخی آن را فرصتی برای مطالعه و خلوت کردن می‌شناسند، در واقع انسان را از اجتماع دور می‌کند. به آشنایانی که نیاز به کمک دارند، در صورت امکان کمک کنید. در کارهایی که به شما مربوط نیست دخالت نکنید.
● اسفند ماه:
تلاش خود را مضاعف کنید. چون در حیطه کاری و یا حرفه شما، رقابتی سخت وجود دارد که باز نیاز به تلاش بیشتر در آن احساس می‌شود. لجبازی‌ها را کنار بگذارید و اگر کسی هم در قبال شما لجبازی می‌کند، اعتنایی نکنید، چرا که اتلاف وقت است و چیزی عایدتان نمی‌شود. به نظر می‌رسد باید منتظر یک اتفاق خوب و زیبا هم باشید که نتیجه تلاش‌ها و صبر شما ست و خستگی را از تنتان به‌در خواهد کرد.